اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزرای خارجه روسیه و قرقیزستان؛ افزایش همکاری محور رایزنی

وزاری امور خارجه روسیه و قرقیزستان در شهر «مسکو» دیدار و بر افزایش همکاری‌های دوجانبه در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

دیدار وزرای خارجه روسیه و قرقیزستان؛ افزایش همکاری محور رایزنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در سفر به مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و در مورد طیف وسیعی از همکاری های چند جانبه بین دو کشور رایزنی کرد.

در این دیدار دو طرف و مشارکت راهبردی بین قرقیزستان و فدراسیون روسیه، توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه های مورد علاقه متقابل مورد بررسی قرار گرفت.

قزاق بایف با اشاره به سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورها خاطرنشان کرد: هدف قرقیزستان توسعه بیشتر همکاری ها با روسیه بر اساس اعتماد و درک متقابل، هم در سطح دوجانبه و هم در چارچوب روابط بین المللی و منطقه ای از جمله سازمان هایی مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه کشورهای مستقل، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

طرفین همچنین درباره رویدادهای برنامه ریزی شده در قرقیزستان در سطح سران کشورها و دولت ها و همچنین در چارچوب اولین مجمع اقتصادی اوراسیا بحث و تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است که وزاری خارجه دو کشور همچنین در مورد مسائل اقامت و کار اتباع قرقیزستان در روسیه گفت‌وگو کردند.

در ادامه گفتگوها، وزرای امور خارجه دو کشور بیانیه مشترکی را به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک قرقیزستان و روسیه و همچنین برنامه همکاری وزارت خارجه دو کشور برای دوره سه ساله آینده تصویب کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول