اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تحقق 100 درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان شمالی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از تحقق 100 درصد نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان شمالی در اسفند سال 1400 خبر داد.

تحقق 100 درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان شمالی

محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد از تحقق ۱۰۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان شمالی در اسفند سال 1400 خبر داد و اظهارکرد: در سال جاری، ۳۴۸ موسسه درمانی در بخش خصوصی شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، تصویربرداری، درمانگاه، فیزیوتراپی، دندان پزشک تاکنون طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی را در استان اجرایی کرده اند.

وی گفت: لازم به ذکر است که در بخش خصوصی ۱۰۰ درصد فیزیوتراپی ها، درمانگاه ها، تصویربرداری ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیکی را اجرایی کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: همچنین در بخش دولتی نیز ۱۰۰ درصد بیمارستانها، داروخانه ها و آزمایشگاه ها طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را انجام می دهند.

وی در خصوص تعداد نسخه پیچیده شده و تجویزی مجموع نسخ تمام الکترونیکی و نیمه الکترونیکی و کاغذی در اسفند ۱۴۰۰ را شامل ۲۱ هزار و ۹۴۱ نسخه عنوان کرد و گفت: پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان در اسفند ماه ۱۴۰۰ در حالی است که این طرح در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تنها ۵ درصد بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اجرای طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را طرحی به نفع مردم عنوان کرد و گفت: این طرح، نقاط ضعف هایی نظیر مشکلات اینترنت و قطعی برق نیز دارد که نیاز است موانع مرتفع شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول