اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رسالت مهم رسانه در حمایت از تولید و کالای‌ ایرانی‌

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم گفت: حمایت از تولید، دارای وجوه مختلف است که یک بخش آن حمایت رسانه‌ای و تبلیغاتی است و در این‌باره، رسانه رسالتی مهم بر عهده دارد.

رسالت مهم رسانه در حمایت از تولید و کالای‌ ایرانی‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مراد عنادی در نشست خبری «طرح نشان ایرانی برتر» که امروز در موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم برگزار شد، اظهار داشت: طرح نشان ایرانی برتر، کار خوب و پسندیده‌ای در حمایت از تولید ایرانی و ترویج فرهنگ «ایرانی کالای ایرانی بخر» است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دغدغه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام حمایت از تولید بوده است، افزود:‌ نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری تحت عناوین اقتصاد مقاومتی، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها و غیره، در این راستا بوده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام‌جم بیان داشت: در اقتصاد، تولید‌ پایه و اساس اقتدار کشور است، بنابراین حمایت از تولید و عبور از صنایع مونتاژ برای کشور ما که در یک دهه اخیر نه تنها با تحریم بلکه با جنگ اقتصادی مواجه بوده، امر مهمی است. 

وی با اشاره به شدت یافتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سال 97 به بعد گفت: بنابراین در سال‌های اخیر بر حمایت از تولید داخلی نیز تاکید بیشتری شده است و مقام معظم رهبری نیز بارها نسبت به این موضوع تاکید داشته‌اند. 

عنادی با اشاره به اینکه حمایت از تولید، دارای وجوه مختلف است، اظهار داشت: یک بخش حمایت از تولید مربوط به حمایت‌های مالی مانند پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین رفع موانع و مشکلات است و یک بخش حمایت از تولید نیز حمایت رسانه‌ای و تبلیغاتی است. 

وی با اشاره به رسالت رسانه درباره حمایت تبلیغاتی از تولید اظهار داشت: در جهت حمایت رسانه‌ای از تولید از سال 98 کار پسندیده‌ای آغاز شده و با مختصات سال‌های 1400 و 1401 این طرح حمایتی در حال استمرار است. 

مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم اظهار داشت: موسسه مطبوعاتی جام‌جام در ادامه رسالت خود در حمایت از تولید، برای سال سوم حمایت از برند ایرانی را در دستور کار قرار داده و در ادامه حمایت از شرکت‌های تولیدی برای سال سومِ حمایت از نشان برتر ایرانی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صادراتی را در دستور کار قرار داده است. 

وی با بیان اینکه ما مشکلات تولید‌کنندگان را بیان می‌کنیم، افزود: یکی از رسالت‌های رسانه، حمایت از تولید است و در راستای عمل به این وظیفه موسسه جام‌جم همکاری مشترک خود را از امسال با روزنامه ایران آغاز می‌کند. 

عنادی بیان داشت: وقتی دو روزنامه مطرح کشور برای حمایت تبلیغاتی از تولید داخلی کنار یکدیگر قرار بگیرند در این زمینه هم افزایی صورت می‌گیرد و ضریبی به بحث حمایت از تولید داده می‌شود که می‌تواند موثر باشد. 

در ادامه این نشست خبری، محمد حسن روزی طلب، مدیرعامل موسسه ایران بیان داشت: کشور ایران در سال‌های اخیر با یک جنگ ترکیبی سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای مواجه شده است و در این حالت برای مقابله با آن نیازمند تمهیدات ترکیبی در حوزه‌های اقتصادی، رسانه‌‌ای سیاسی و همچنین فرهنگی است. 

وی افزود: حمایت از تولید ملی و ایرانی یکی از مهمترین محورهای مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان است و خوشحالم که با موسسه جام جم در این زمینه همکاری جدی خواهیم داشت. 

بنابراین گزارش موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جام در ادامه اجرای موفق نشان ایرانی یک و دو در نظر در نظر دارد طرح نشان ایرانی برتر را با همکاری روزنامه ایران برگزار کند. 

این طرح شامل حمایت تبلغاتی کسب و کارهای تولیدی و صادراتی، کارآفرینان بخش خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌ آپ‌ها و مخترعان است و همه این گروه‌ها می‌توانند از امروز 16 اسفند‌ با مراجعه به سایت neshan.jamejamdaily.ir با توجه به شاخص‌های تعیین شده در این طرح ثبت نام و از ظرفیت‌های متنوع تبلیغاتی و رسانه‌‌ای موسسه‌های جام جم و ایران شامل روزنامه‌، سایت‌ها و همچنین صفحات مجازی این موسسه جهت معرفی خود بهره‌مند شوند. 

براساس این گزارش در این مراسم در راستای حمایت تبلیغاتی و رسانه‌ای نشان برتر ایرانی تفاهمنامه‌ای با حضور مدیران مسئول‌ دو روزنامه جام‌جم و ایران به امضا رسید. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول