اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سوری: آمریکا دنبال تبدیل اوکراین به کانون تروریستی است

عضو پارلمان سوریه تأکید کرد، آمریکا به خوبی می‌داند که اوکراین را از دست داده است و به همین دلیل قصد دارد آن را به یک کانون تروریستی تبدیل کند.

نماینده سوری: آمریکا دنبال تبدیل اوکراین به کانون تروریستی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مهند الحاج» عضو پارلمان سوریه به شدت از جنگ رسانه‌ای غرب علیه دمشق و مسکو انتقاد و تأکید کرد، جنگ رسانه‌ای که سوریه با آن مواجه بود، همان جنگی است که امروز روسیه با آن روبروست.

الحاج به پایگاه خبری العهد گفت: «عملیات نظامی روسیه، امروز تصویر متفاوتی نسبت به دوران سزار و شوروی ارائه کرده است. وجه تمایز امروز این است که روسیه در برابر دوربینها می‌جنگد».

وی با بیان اینکه روسیه در عملیات نظامی خود در اوکراین، مراقب جان غیر نظامیان است، تصریح کرد، همین مسئله باعث شد که مدت زمان بیشتری طول بکشد که وارد کی‌یف شود.

این نماینده سوری با اشاره به حربه مسئولان اوکراینی برای تحریک ناتو و مداخله در بحران با روسیه، افزود: «روسیه اما توانست وضعیت را به دست بگیرد و در گفتار و رفتار ثابت کند که به تعهدات خود پایبند است».

الحاج با اشاره به حملات تبلیغاتی به روسیه توسط همان شبکه‌هایی که سوریه را هدف قرار می‌دادند، از جمله بی بی سی و العربیه خاطر نشان کرد، این شبکه‌ها قصد دارند جای جلاد و قربانی را عوض کنند.

وی با بیان اینکه ناتو هم اکنون در وضعیت ضعیفی قرار دارد، تأکید کرد، همین ضعف، باعث شده است که آمریکا به جنگ نیابی و تبلیغاتی روی بیاورد، ولی روسیه برای هر احتمالی آماده است.

این نماینده سوری با تأکید بر اینکه نمایش رئیس جمهور اوکراین نیز برای جلب توجه افکار عمومی جهانی و تهییج مردم اروپا و آمریکا علیه روسیه بود، گفت که هدف زلینسکی، تبدیل «اوکراین به یک کانون تروریستی مانند استان ادلب در سوریه است.»

الحاج گفت آمریکا به خوبی می‌داند که اوکراین را از دست داده است و به همین دلیل قصد دارد آن را به یک کانون تروریستی تبدیل کند.

در همین ارتباط، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در تماس تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین، بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت: از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و  تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می‌کنیم و آماده هرگونه کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول