اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جهش در تزریق اعتبارات به لرستان/ 9۴۶ میلیارد تومان بعد سفر رئیس جمهور جذب شد

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: در سال ١۴٠٠ کل اعتبار تزریق شده به لرستان تا قبل از سفر رییس جمهور ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود،این در حالی است که پس از سفر ۹۴۶ میلیارد تومان به استان تزریق شده است.

جهش در تزریق اعتبارات به لرستان/ 9۴۶ میلیارد تومان بعد سفر رئیس جمهور جذب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمدرضا دالوند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹۷۳ پروژه نیمه تمام یا متوقف در استان وجود دارد، اظهار کرد: سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان یکی از پربارترین سفرهای استانی رییس جمهور بود، در حوزه عمرانی ۱۳۹ پروژه با ۶ هزار و سیصد میلیارد تومان مصوب شد، البته این شامل شد معشوره و راه آهن که هرکدام حدود ١٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، نیست.

وی افزود: در مجموع ۲۶ هزار میلیارد تومان حجم ریالی مصوبات هیات دولت در لرستان است.

 معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: در سال ١۴٠٠ کل اعتبار تزریق شده به لرستان تا قبل از سفر رییس جمهور ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان بود، این در حالی است که پس از سفر ۹۴۶ میلیارد تومان به استان تزریق شد.

 دالوند در ادامه به سه عامل رشد و توسعه استان اشاره کرد و افزود: کشاورزی، دامپروری و گردشگری سه عامل پیشرفت لرستان محسوب می‌شوند.

وی رویکرد اصلی را در استان تکمیل زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: خسارت ناشی از دو سیل به لرستان ۱۵ هزار میلیارد تومان به زیر ساخت‌های استان خسارت وارد کرد که تنها ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد آن تخصیص پیدا کرد. 

معاون عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: تلاش و رویکرد ما توسعه زیرساخت‌ها است تا پروژه‌های اقتصادی با آرامش خاطر ریل گذاری شود.

دالوند در ادامه افزود: با وجود ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ هزار مترمکعبی روان آب‌ها تنها ۲۴ درصد از اراضی استان آبی است، از طرفی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار متر مکعب اب استان به صورت روان آب از استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵ سد ساخته شده فاقد شبکه پایاب و پایین دست است،عنوان کرد: این امر موجب شده تا از این سدها بهره لازم را نبریم.

معاون عمرانی استانداری لرستان افزود: در حال حاضر ۸ دست در دست ساخت داریم که مهمترین آن سد بختیاری و معشوره است، سد معشوره به تنهایی ۳۰ هزار هکتار از دشت‌های کوهدشت و پل‌دختر را آبی می‌کند‌.

دالوند با بیان اینکه خرم ‌اباد جزو ۷ یا ۸ مرکز استانی است که به شبکه ریلی وصل نیست، خاطرنشان کرد: این پروژه که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد چندین سال متوقف بود که پس از سفر رییس جمهور مجددفعال شده است، با تکمیل راه‌آهن خرم‌آباد به اندیمشک وصل می‌شود یعنی ترانزیت شمال به جنوب که اتفاق خوبی است.

وی افزود: چهارخطه‌های استان نیز مانند خرم‌آباد به کوهدشت، الیگودرز- داران، ازنا- شازند و چهار بانده خرم‌آباد به کرمانشاه همچنین تکمیل آزاد راه خرم‌آباد -بروجرد- اراک از پروژه‌های مهم حوزه راه است

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: فرصت سرمایه گذاری در بخش عمران از جمله 

سرمایه گذاری خارجی در خصوص احداث سد و نیروگاه بختیاری همچنین ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک که از ملزومات ثبت جهانی است را در دستور کار داریم.

دالوند تقاطع‌های غیر هم سطح در شهرها، دفع آبهای سطحی را از مشکلات استان عنوان و افزود : یکی از دیگر چالش‌ها تنش آب آشامیدنی در روستاها و شهرها به ویژه بروجرد و خرم‌‌آباد است، برای رفع مشکل آب آشامیدنی خرم‌آباد دو سد مخملکوه و آبسرده را در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح جهش مسکن اشاره کرد و گفت: سهم لرستان ۸۸ هزار واحد است که برای ساخت آن‌ها به ۱۲۵۰ هکتار زمین نیاز است و ما برای تامین زمین با چالش مواجه هستیم، تنها ۷۳۰ هکتار زمین مورد نیاز تامین شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: ما در شهرهای خرم‌آباد، دورود، کوهدشت و الشتر با مشکل مواجه هستیم، البته در خرم‌آباد مطالعه شهر جدید را داریم که قرارداد آن بسته شده است.

دالوند با اشاره به چند حرکت جهادی در استان اشاره کرد و افزود: با هم افزایی بین دستگاه‌ها دو پروژه را در کوتاه‌ترین زمان و بدون یک ریال هزینه انجام دادیم، ساماندهی رودخانه خرم ‌رود ظرف هفت روز و جاده سراب یاس که بازگشایی مسیر با تعامل ارتش و دستگاهها بدون یک ریال ظرف ۲۴ ساعت انجام شد.

وی در پایان به از سرگیری پروژه بیمارستان نیایش خرم‌آباد و رازی کوهدشت همچنین تقاطع غیر هم سطح دانشگاه پس از سفر رییس جمهوری اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول