اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

کلاهبرداری گسترده در آمریکا با جعل هویت پلیس و مقامات دولتی

اف بی آی هشدار داده تعدادی از کلاهبرداران اینترنتی با جعل هویت برخی مقامات دولتی و نیروهای پلیس موفق به فریب کاربران اینترنت شده اند.

کلاهبرداری گسترده در آمریکا با جعل هویت پلیس و مقامات دولتی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه هشداری درباره کلاهبردارانی منتشر کرد که جعل هویت مقامات دولتی یا سازمان‌های مجری قانون را با هدف اخاذی از افراد و سرقت اطلاعات شخصی در دستور کار خود قرار داده اند.

در این اطلاعیه آمده است کلاهبرداران در حال جعل شماره تلفن‌ها و نام‌های معتبر هستند و در عین حال از اعتبار جعلی سازمان‌های معروف دولتی و مجری قانون نیز سوءاستفاده می‌کنند. کلاهبرداران از لحن فوری و پرخاشگرانه استفاده می‌کنند و از صحبت کردن یا گذاشتن پیام با کسی غیر از قربانی مورد نظر خود خودداری می‌کنند. آنها از قربانیان می‌خواهند درباره آنچه اتفاق می‌افتد، از جمله به خانواده، دوستان یا مؤسسات مالی چیزی نگویند.

اف بی آی در ادامه افزوده: درخواست برای پرداخت پول از سوی قربانیان به اشکال مختلف انجام می شود، که رایج ترین آنها از طریق کارت های پیش پرداخت، حواله های اینترنتی و پول نقد است که از طریق پست یا دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال ارسال  می شود.

از قربانیان خواسته می شود شماره کارت های پیش پرداخت را از طریق تلفن بخوانند یا تصویر کارت را پیامک کنند. پول نقد پست شده پنهان یا بسته بندی می شود تا از شناسایی توسط دستگاه های اسکن نامه معمولی جلوگیری شود. حواله های اینترنتی نیز اغلب به خارج از کشور ارسال می شود، بنابراین وجوه سرقت شده تقریباً بلافاصله از دسترس خارج شده و ردگیری آنها دشوار می شود. هنوز عوامل این کلاهبرداری ها توسط اف بی آی شناسایی نشده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول