اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

چشم انداز ضعیف از صلح روسیه و اوکراین قیمت نفت را به 125 دلار افزایش داد

قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان افزایشی است و هر بشکه نفت 124.70 دلار فروخته شد.

چشم انداز ضعیف از صلح روسیه و اوکراین قیمت نفت را به 125 دلار افزایش داد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که مذاکرات صلح اوکراین پیشرفت چندانی نداشت و چشم انداز ممنوعیت واردات نفت از روسیه باعث نگرانی سرمایه گذاران در مورد تورم و کاهش رشد اقتصادی شده است، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 49 سنت افزایش 124.70 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و دو سنت افزایش 120.42 دلار معامله شد.

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشته است، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد تا ممنوعیت واردات نفت از روسیه را پیش ببرد حتی اگر همتایان اروپاییش این کار را انجام ندهند.

قیمت نفت در حال حاضر در بالاترین رقم در 14 سال گذشته قرار دارد و روسیه هشدار داده است که می تواند به بالای 300 دلار در هر بشکه برسد و در صورتی که واردات نفتش تحریم شود، ارسال گاز از طریق خط لوله به آلمان را متوقف خواهد کرد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان دیروز گفت برلین برنامه ای برای توقف واردات انرژی از روسیه ندارد. خریدارن بزرگ نفت روسیه جایگزین کردن نفت این کشور را سرعت داده اند اما نمی تواند واردات نفت از این کشور را یک شبه قطع کنند.

کیل رودا، تحلیلگر بازار گفت: «واضح است که نفت اکنون در خط آتش هر دو طرف قرار دارد و در مورد اینکه چه کسی می تواند دیگری را در مورد صادرات یا واردات تهدید کند، کمی تردید وجود دارد.»

« وقتی صحبت از امنیت انرژی به میان می آید، ما وارد نوعی بحران می شویم و اکنون سوال این است که (این بحران) تا چه مدت ادامه می یابد و چقدر بزرگ خواهد بود. هر اندازه هم که باشد، باعث افزایش تورم و تضعیف رشد اقتصادی می شود.»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول