اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

رونمایی اطلس ملی اشتغال

در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 6 ماهه وزارت کار، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اطلس ملی اشتغال کشور رونمایی شد.

رونمایی اطلس ملی اشتغال

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: یکی از محورهای چهارگانه اصلی وزارت کار ایجاد اشتغال است که به موجب قانون وزارت کار به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال کشور به شمار می‌رود و خواسته رئیس جمهور هم ایجاد اشتغال در کشور است.

وی گفت: به عنوان هماهنگ‌کننده دستگاه‌هایی که به ایجاد اشتغال کمک می‌کنند، بستری را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کرده‌ایم و همه موارد اشتغال کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ در قالب اطلس ملی اشتغال قرار داده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: زیست بوم اشتغال کشور در کنار هم قرار می‌گیرد و ارتباط نظام‌مندی بین دستگاه‌های ایجاد اشتغال اعم از دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، نهاده‌های انقلابی و بخش خصوصی در این اطلس حضور دارند.

عبدالملکی گفت: الگوی ما مبتنی بر توسعه اشتغال کشور و شناسایی انواع طرح‌های اشتغالزا در کشور است.

به گفته وی تاکنون 222 برنامه اشتغال تدوین و جانمایی شده و سامانه اطلس ملی اشتغال امروز رونمایی می‌شود که تعامل سیستماتیک بین دستگاه‌های ایجاد اشتغال برقرار می‌شود و امیدواریم قطار اشتغال با سرعت بیشتری در کشور حرکت کند.

در این مراسم همچنین محمود کریمی بیرانوند معاون کارآفرینی و اشتغال گفت: طرح ملی زیست بوم اشتغال کشور که توسط وزیر کار به رئیس جمهور ارائه شد درواقع یک تقسیم کار ملی برای حل مسأله اشتغال و بیکاری در کشور است.

وی همچنین گفت:‌ در طبقات پنجگانه زیست بوم اشتغال، هر یک از دستگاه‌ها چه وظایف و موقعیتی دارند و در قالب یک حرکت جهادی 71 دستگاه و نهاد حاکمیتی مرتبط با اشتغال شناسایی شدند.

کریمی بیرانوند گفت: 170 الگوی اشتغال در کشور شناسایی شدند که در قالب طرح اطلس ملی الگوی اشتغال کشور رونمایی می‌شود که در این اطلس الگوی اشتغال هر منطقه معرفی و رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول