اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید سه باره‌ لندن: پوتین باید در اوکراین شکست بخورد

وزیر خارجه انگلیس در سفر به آمریکا بر لزوم «شکست پوتین در اوکراین» تاکید کرد.

تاکید سه باره‌ لندن: پوتین باید در اوکراین شکست بخورد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس از سفر به آمریکا به منظور رایزنی جهت تقویت فشارهای بر اقتصاد روسیه، انزوای این کشور و شکست مسکو در اوکراین خبر داد.

به موازات تشدید فشارهای آمریکا، انگلیس و متحدانش علیه روسیه بعد از عملیات نظامی این کشور در اوکراین، دیپلمات ارشد لندن برای دیدار و رایزنی با مقام‌های واشنگتن علیه روسیه به آمریکا سفر کرد.

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در صفحه توییتری خود از سفر به آمریکا با محوریت بحران اوکراین و روسیه خبر داد. وی در این توییت به شدت علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه موضعگیری کرد.

تراس نوشت: «بحران اوکراین، تلنگری برای دموکراسی‌های آزاد است. من در ایالات متحده هستم تا حمایت بیشتری از اوکراین بکنیم، اقتصادی را که بودجه ماشین جنگی پوتین تامین می‌کند، کوچک و روسیه را در سطح بین‌المللی منزوی کنیم: پوتین باید پاسخگو باشد. پوتین باید در اوکراین شکست بخورد».

مقام‌های ارشد انگلیسی شامل بوریس جانسون نخست‌وزیر و برخی دیگر از مسئولان این کشور، به دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در چندین نوبت اظهارات تندی علیه ولادیمیر پوتین مطرح کرده و خواستار «شکست دادن» او شده‌اند.

سفر وزیر خارجه انگلیس به آمریکا در ادامه کمک‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی لندن و واشنگتن از اوکراین از یک سو و تشدید فشارهای اقتصادی و تحریمی کشورهای غربی علیه روسیه ادامه دارد.

اظهارات این مقام ارشد انگلیسی در شرایطی مطرح شده که لندن روز گذشته اعلام کرد، واردات نفت از روسیه را متوقف می‌کند. به دنبال این اقدام انگلیس، آمریکا هم از قصد خود برای ممنوعیت واردات نفت روسیه خبر داد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: «تصمیم گرفته‌ایم واردات نفت و همه محصولات نفتی روسیه را تحریم کنیم. دفاع از دموکراسی هزینه دارد». بایدن البته اذعان کرد: «ما تولیدکننده و صادرکننده نفت هستیم و می‌دانیم که متحدانمان نمی‌توانند ما را همراهی کنند» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول