اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند

سفیرجمهوری اسلامی ایران در «بیشکک» گفت: مردم قرقیزستان و ایران دارای اشتراکات زیادی به خصوص در زمینه فرهنگی هستند که عید «نوروز» یکی از این اشتراکات است.

سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سعید خرازی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «پیرامیدا» خاطر نشان کرد: مردم قرقیزستان و ایران دارای اشتراکات زیادی به خصوص در زمینه فرهنگی هستند که عید «نوروز» یکی از این اشتراکات است.

خرازی ادامه داد: ایران یکی از اولین کشورهایی است که استقلال جمهوری قرقیزستان را به رسمیت شناخت و همکاری نزدیک خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کرد و حوزه فرهنگ یکی از این زمینه ها بود.

وی گفت: مردم قرقیزستان و ایران هر بهار «نوروز» را جشن می‌گیرند و ما اکنون در آستانه آن هستیم.

خرازی خاطرنشان کرد: امسال وزیر فرهنگ ایران از تمامی همکاران خود از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله قرقیزستان برای سفر به تهران و شرکت در جشن نوروز دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی فرهنگی ایران در بیشکک برای «نوروز»  برنامه‌های در دست اجرا دارد، گفت: اخیراً افتتاحیه هفته فرهنگ ایرانی در موسسات آموزش عالی قرقیزستان در دانشگاه اسلاوی قرقیزستانی-روسی برگزار شد و چنین رویدادهایی در سایر دانشگاه های بیشکک ادامه خواهد داشت.

خرازی در ادامه سخنانش به همکاری های دو کشور در حوزه های  تحقیقاتی و آموزشی اشاره کرد و افزود: ایران در زمینه تحقیقاتی با تعدادی از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جمهوری قرقیزستان همکاری می‌کند.

وی افزود: در ماه می قصد داریم دوره‌های آموزشی بین آکادمی دیپلماتیک جمهوری قرقیزستان و پژوهشکده زیرمجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و علاوه بر این قصد داریم نمایشگاهی از اسنادی که بین کشور وجود دارد را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول