اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برپایی ۳۰ موکب نوروزی در استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۳۰ موکب در نقاط مختلف این استان در ایام نوروز برای خدمات‌رسانی به مسافران برپا می‌شود.

برپایی ۳۰ موکب نوروزی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان اظهار کرد: ۳۰ موکب در نقاط مختلف این استان در ایام نوروز برای خدمات‌رسانی به مسافران برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: این موکب‌ها نقش مؤثری در افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان سمنان، کاهش تصادفات جاده‌ای و معرفی استان خواهند داشت و امیدواریم مسافران با خاطره خوب استان را ترک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه تاکنون سه جلسه به ریاست استاندار سمنان و یک جلسه به ریاست معاون استاندار سمنان و بیش از ۳۰ جلسه در شهرستان‌ها و با حضور سایر دستگاه‌ها در خصوص خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی برگزار شده است، گفت: شعار ستاد سفر، نوروزی ایمن و مسؤولانه است.

کرم‌زاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای سفرهای هوشمند و مسؤولانه انجام شده است، از اعلام آمادگی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و کاهش تصادفات جاده‌ای خبر داد.

استاندار سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان سمنان بین‌الحرمین و باب‌الرضا (ع) است، از معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دلیل حضور در این جلسه تشکر کرد و گفت:  استان سمنان ظرفیت‌های بالایی دارد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان، گردشگری است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی با تأکید بر اینکه به دنبال افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان سمنان هستیم، افزود: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد، مساجد و پارک‌ها و تأسیسات گردشگری، روستاهای هدف گردشگری، جایگاه‌های سوخت، مجتمع‌های بین‌راهی و ... برای خدمات‌رسانی مطلوب آماده باشند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد حجم تردد سالانه زائران حرم مطهر امام رضا (ع) از استان سمنان مربوط به ایام نوروز است، گفت: اولویت اصلی حفظ سلامت مردم استان و زائران و مسافران است.

هاشمی با تأکید بر افزایش نظارت بر واحدهای خدمات‌رسان به مسافران و گردشگران، بیان کرد: مساجد بین‌راهی، ورزشگاه‌ها، نمازخانه ادارات و ... نیز باید آماده باشند.

وی ادامه داد: محل‌های اسکان، امنیت، جایگاه‌های سوخت و خدمات بانک‌ها از اهمیت بالایی برای مسافران برخوردارند.

استاندار سمنان از مدیریت و کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی استان سمنان به دلیل برگزاری جلسات ستاد سفر و پیگیری امور در این زمینه قدردانی کرد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری از طریق توسعه زیرساخت‌ها امری ضروری و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول