اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رئیس شورای شهرکرد: ظرف یک ماه آینده شهردار جدید را معرفی می‌کنیم

رییس شورای شهر شهرکرد گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی برای شهرداری را تکذیب کرد و گفت: سعی می‌کنیم ظرف یک ماه آینده شهردار جدید را انتخاب کنیم.

رئیس شورای شهرکرد: ظرف یک ماه آینده شهردار جدید را معرفی می‌کنیم

محمدرضا بیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه از نظر اکثریت اعضای شورا خاتمه خدمت شهردار مستند به مفاد آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، قطعی است، گفت: این قانون در سال ۹۷ توسط هیات وزیران تصویب شد که به عدم سکونت شهردار در محدوده شهر اشاره می‌کند.

رییس شورای شهر شهرکرد افزود: همه مصوبات شورا روزهای شنبه در شورای تطبیق بررسی و نظر نهایی شورا در خصوص آن مصوبه اعلام می‌شود که مصوبه اخیر نیز شنبه بررسی می‌شود و هیچ طومار و یا دفاعی نمی‌تواند عدم سکونت را سکونت قلمداد و مانع اجرای رای قانونی شورای اسلامی که با حضور فرماندار در صحن شورا اخذ شده، شود.

وی ادامه داد: اگر مخالفتی با تصمیم گرفته شده وجود داشته باشد متاسفانه مخالفت با اجرای قانون خواهد بود که محل تامل است و موضوع از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد، البته قطعا مجریان قانون از اجرای قانون جلوگیری نخواهند کرد.

شهردار شهرکرد شرط احراز را از دست داد

رئیس شورای شهر شهرکرد افزود: امروز حرف استیضاح شهردار نیست که نیاز به طی شدن زمان و یا فرصت دادن باشد بلکه ایشان شرط احراز را از دست داده است.

وی ضمن پذیرش قصور و تعلل خود در اجرای قانون تا به‌ امروز، بیان داشت: بخشی از زمان گذشته به منظور فرصت دادن به شهردار برای سکونت بود و بخشی دیگر نیز صرف مباحث داخلی شورا برای طرح یا عدم طرح این موضوع در جلسات بود.

بیاتی بیان کرد: رأی‌گیری شورا نیز تنها به این دلیل بود که مشخص شود چه کسی مخالف و موافق سکونت شهردار در شهرکرد است.

 وی افزود: بعد از رسانه‌ای شدن موضوع سکونت شهردار خانواده او کمتر از یک هفته است که در شهر ساکن شدند اما این سکونت وجهه قانونی ندارد زیرا که مستند به ماده ۶ قانون فوق الذکر باید زودتر از اینها سکونتشان در شهر محرز می‌شد.

رئیس شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه شهردار شهرکرد تمایلی به اسکان دادن خانواده خود در شهرکرد نداشت، ادامه داد: وقتی محل خدمت جاپلقی در شهرکرد مشخص شد می‌توانست فرزندش را در مدرسه تهران ثبت‌نام نکند اما ظاهراً به بند قانونی سکونت شهردار در شهر محل خدمت توجهی نشده است.

گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی تکذیب شد

وی گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی را تکذیب کرد و اظهار داشت: در حال حاضر هیچ داوطلبی برای شهرداری نداریم و اسم کسی برای شهردار جدید در شورای شهر مطرح نشده است.

رییس شورای شهر شهرکرد گفت: بعد از عزل شهردار طبق قانون یک نفر از کارکنان شهرداری به عنوان سرپرست انتخاب خواهد شد که قطعاً اطلاعات و اشراف نسبت به ارکان شهرداری و شهر دارد و مدیریت خوبی خواهد داشت. 

بیاتی با بیان اینکه سه ماه فرصت داریم تا شهردار جدید را انتخاب کنیم اما سعی می‌کنیم در ماه اول انجام شود، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده عزل شهردار مشکلی برای شهر ایجاد نمی‌کند و هفته آخر سال فضاسازی‌های مورد نیاز پارک‌ها، شهربازی، خیابان و ... متناسب با ایام نوروز انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: بودجه شهرداری در دست بررسی است که تا کنون درآمدها بررسی و هزینه‌های جاری و عمرانی نیز در دست بررسی است و تا اواسط هفته آینده بودجه سال آینده نیز به سرانجام می‌رسد‌.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول