اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هنرمندان باید فاخرترین آثار هنری را در تبیین سبک زندگی رضوی خلق کنند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز هنرمندان مسلمان باید فاخرترین آثار هنری نوین را در جهت بیان معارف، اخلاق و سبک زندگی رضوی خلق کنند.

هنرمندان باید فاخرترین آثار هنری را در تبیین سبک زندگی رضوی خلق کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار کارگردان و جمعی از عوامل فیلم «بدون قرار قبلی» حرم مطهر امام رضا (ع) را اوج هنر شیعی دانست و اظهار کرد: حرم مطهر رضوی از حیث مجموعه هنرهای به کار رفته در اماکن مذهبی جهان اسلام بی‌همتا است.

وی افزود: این آستان نورانی در اوج هنر معماری قرار دارد و باید در توجه به سایر هنرها همچون فیلم و سریال نیز برای پرداختن به گنجینه معارف رضوی در قله باشد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: روزگاری هنر در قلمرو شعر، ادبیات، خط، کاشی‌کاری، آیینه‌کاری و ... ظهور و جلوه داشت و هنرمندان اعصار گذشته، عشق، ارادت و دلدادگی‌شان به این امام رئوف را با هنرهای دوران خود به بهترین و باشکوه‌ترین شکل در معماری حرم به نمایش گذاشته‌اند. اما با ظهور و بروز عرصه‌های هنری جدید همراه با رشد تکنولوژی و فناوری، آستان قدس و دستگاه حضرت رضا (ع) امروز نیز همچون گذشته باید پیشتازی خود در عرصه هنر را حفظ کند و در عرصه هنرهای نوین نیز پیشتاز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه گفت: اهمیت و اثرگذاری هنرهای نمایشی، سینما و سریال برای آستان قدس رضوی کاملاً روشن و محرز است و به میزان توان از آثار هنری فاخری که با مضامین دینی، مذهبی، اعتقادی و اخلاقی ساخته می‌شود، حمایت خواهد کرد.

بهروز شعیبی کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی» نیز با تشکر از همکاری‌های آستان قدس رضوی در ساخت این فیلم گفت: موفقیت‌های این فیلم در جشنواره فیلم فجر را نتیجه لطف و عنایت حضرت رضا(ع) می‌دانم، به همین جهت سیمرغی که این فیلم در جشنواره فجر برنده شده است را برای اهدا به آستان قدس رضوی آورده‌ام.

گفتنی است، فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی شد که این سیمرغ توسط بهروز شعیبی به آستان قدس رضوی اهدا شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول