اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای مبارزه با آفات در باغ‌های مازندران

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بحث حفظ نباتات و مبارزه با بیماری‌هایی ازجمله آفت مگس مدیترانه که باغ‌های مرکبات را تهدید می‌کند، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است.

اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای مبارزه با آفات در باغ‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابلسر، اظهار کرد: ما در ایران بخش‌های زیادی از سفره‌های خود را مدیون تلاش‌های کشاورزان مازندران می‌دانیم که باتوجه به اهمیت غذایی در کشور و دنیا مازندران به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و امنیت غذایی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به پیش‌بینی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مصوبه در سفر به مازندران  افزود: تلاش ما این بوده که در این سفر اعتبار در بخش‌های مختلف را بتوانیم ببینیم که رقم خوبی برای ایجاد تحول است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود ۳۳۰ میلیارد تومان در حوزه جنگل‌ها اعم از صیانت و حفظ جنگل‌ها به‌عنوان میراث نسلی دیده شده است، اضافه کرد: در بخش شیلات ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده که بخشی از آن اختصاص به طرح‌های پرورش ماهی در قفس است.

این مسؤول یادآور شد: در حوزه تحقیقات برنج و کشاورزی هم حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار، در بخش باغبانی، اراضی شیب‌دار و توسعه باغات منطقه ۲۴۰ میلیارد تومان در بحث آب و خاک ۱۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده که باید در بحث تجهیز و نوسازی و زهکشی اراضی استان  کار ویژه‌ای صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد با اعلام اینکه صنایع تبدیلی ما در استان دچار ضعف است، تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌ها ۴۲ میلیارد تومان در زیرساخت‌ها، در بحث عشایر ۳۵ میلیارد تومان و در بحث صدور اسناد اراضی ۳۰۷ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

وی در پایان گفت: در بحث حفظ نباتات و مبارزه با بیماری‌هایی از جمله آفت مگس مدیترانه که باغ‌های مرکبات را تهدید می‌کند، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول