اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جهادتبین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

امام جمعه گلستان گفت : راه مقابله با جنگ نرم پیچیده دشمن، جهاد تبیین، روشنگری و بیان حقیقت است.

جهادتبین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان حجت الاسلام محمودنورپور امام جمعه  گلستان،در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز شهر گلستان که در مصلی این شهر و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین منطقه برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی حاکم بر دنیا ،تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن، جهادتبیین است.

حجت السلام نور پور با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، با اشاره به حدیثی از حضرت  امام حسین(ع)، افزود: ممسوس یعنی شیفته، یعنی کسی که از خود بریده و به خدا وصل شده و همه قدرتها را غرق در قدرت خدا بداند، یعنی کسی که همه صفات و کمالاتش خدایی است که این مسئله، اوج عظمت و کمالات حضرت علی اکبر را نشان می دهد. 

وی بیان کرد: به شهادت و اقرار امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، آینه تمام نمای ظاهر و باطن رسول الله بوده، لذا بسیار خوش چهره و خوش اخلاق بوده است، برای جوانان عزیز بسی مایه افتخار است که چنین روزی را روز جوان نامیده اند، راه و رمز علی اکبری بودن، دینداری و عقلانیت و مخالفت با هوا و هوس است.

امام جمعه گلستان با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهدا، تاکید کرد: شهدا عند ربهم یرزقون اند، به ما و بزرگداشت های ما نیازی ندارند بلکه ما به شهدا و آرمانهای شهدا نیاز داریم که آنها را فراموش نکنیم، تا دچار خودفراموشی و خسران نشویم، لذا گرامیداشت شهدا به معنی بزرگداشت و ترویج ایثار، جهاد و شهادت و بزرگداشت حیات طیبه است.

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری،گفت: معظم له برای چندمین بار بر اهمیت جهاد تبیین تأکید و اعلام کرده اند که راه مقابله با جنگ نرم پیچیده دشمن، جهاد تبیین و روشنگری و بیان حقیقت است.

حجت الاسلام نورپور با بیان اهمیت جهاد از نظر حضر علی(ع) تصریح کرد: جهادی که امیر(ع) آن را در نامه ۴۷ نهج البلاغه به فرزندانش حسنین(ع) وصیت و سفارش کرده، اختصاص به حسنین(ع) هم ندارد، سفارش آنحضرت فصل الخطاب همه مردم دیندار و آزاده است که باید در تمام عرصه ها به آن عمل و توجه شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به الزامات جهاد تبیین، بیان کرد: لازمه جهاد تبیین بیان درست مفاهیم عالی اسلامی، به روزرسانی ابزارهای مقابله با جنگ نرم، بیان سبک زندگی اسلامی، ترویج قرآن و معارف اهل بیت(ع) و بیان وظایف حاکمیت در نظام اسلامی، است.

خطیب نماز جمعه گلستان، با تسلیت سالگرد ارتحال حاج احمدآقا یادگار امام راحل(ره)، اذعان کرد: بی شک ایشان در کنار امام (ره) در پیروزی انقلاب و کمک به امام راحل نقش مهمی داشت و عزیزترین اشخاص پیش امام بوده و بعد از ارتحال امام هم حامی ولایت بودند.

وی با گرامیداشت ۲۵اسفند سالروز بمباران شیمیایی شهر حلبچه و تسلیت کشتار مردم بی گناه توسط صدامیان، گفت: صدام شهرهای حلبچه و سردشت را بمباران شیمیایی کرد، در جبهه ها بارها و بارها از سلاح مرگبار شیمیایی استفاده کرد آن هم با تأیید، کمک و چراغ سبز همین غربی ها و اروپایی های به اصطلاح متمدن، اروپایی ها که امروز برای اوکراین سینه چاک می کنند و دنیا شاهد مواضع دوگانه و نژادپرستانه غربی هاست، در بحث فلسطین، افغانستان، عراق، سوریه و کشتار مردم بیگناه سکوت می کنند و لال می شوند، ولی در موضوع اوکراین همه به میدان آمده اند.

امام جمعه گلستان با اشاره به اینکه آمریکا، اروپا و سازمان ملل فریادشان بلند شده، خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه باعث و بانی وضعیت پیش آمده در اوکراین هم آمریکایها و اروپاییها هستند، ولی ۸ سال است که مردم یمن توسط آل سعود و متحدانش کشته می شوند، این ها حتی یک بار آل سعود را محکوم هم نکرده اند، بلکه همراهی هم کرده اندو از نظر سلاح و رسانه آل سعود را کمک می کنند، آری امروز این تناقضات و روح فاشیسم و نژادپرستی غربی به وضوح خودنمایی و باعث رسوایی جبهه غرب گردیده است.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول