اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بریم به «دَرَک» + فیلم

ساحل گردشگری روستاهای دَرَک،جد،حرگی، کوه‌های مینیاتوری، باغ‌های موز تنها تعدادی از مزیت های منحصر به فرد گردشگری شهرستان زرآباد است.

بریم به «دَرَک» + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شهرستان زرآباد واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان از معدود نقاط کشور ایران است که چند قابلیت مهم و تاثیرگذار به ویژه در حوزه گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و صیادی را همزمان با هم داراست.

شهرستان زرآباد در منتهی الیه جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان با وسعت ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومترمربع و دارابودن ۷۵ کیلومتر مرز آبی با دریای عمان در محور ترانزیتی بندر جاسک هرمزگان و بندر چابهار سیستان بلوچستان قرار دارد.

زرآباد از نظرآب و هوایی منطقه آب و هوای گرم و مرطوب دارد و در تابستان بادهای موسمی مونسون می‌وزد که وزش این بادها باعث معتدل شدن آب و هوای منطقه است،در فصل زمستان این منطقه گرم ترین بخش ایران است در حوزه سواحل مکران سرشار از مناظر بکر و زیباست که به عنوان کانون گردشگری جنوب ایران معرفی شود.فعال سازی حوزه توریسم و گردشگری می تواند علاوه بر معرفی منطقه مزایای اقتصادی زیادی را داشته باشد.

این شهرستان دارای گونه های گیاهی منحصربفرد با اقلیمی استوایی است، بطوریکه انواع میوه های گرمسیری در این شهرستان باتوجه به دشت بزرگ و حاصلخیزی که دارد بعمل می آیند و می تواند بهترین مکان برای تامین نیاز های کشور به میوه های گرمسیری باشد، از جمله میوه های که می توان به آن اشاره کرد، موز، گوا وا، پاپایا، چیکو و تمبر هندی و بسیاری دیگر از میوه های استوی دیگر، همچنین بخاطر اقلیم خاص این منطقه سبزی و صیفی جات خارج از فصل آن با قابلیت صادرات هم اکنون به کشور های از جمله: عراق، ترکیه، عمان، قطر، کویت و... صادر از می شوند. 

وجود مجهزترین اسکله جنوب شرق کشور در روستای کلات شهرستان زرآباد و بهره گیری از بیشترین مرز آبی در جنوب استان و همچنین با دارا بودن جمعیت فعال و پویا در حوزه صید و صیادی از پتانسیل های بالای در حوزه شیلات برخوردار است.

تمامی امکانات موجود برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی در زرآباد بسیج شدند

فرماندار شهرستان زرآباد در دومین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان،گفت: از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی استفاده خواهیم کرد.

نعمت الله نجاری افزود: با توجه به اینکه دو سال به دلیل بیماری منحوس کرونا سفرهای نوروزی تعطیل بوده،پیش بینی می کنیم امسال بالای صد هزار گردشگر و مسافر نوروزی از ساحل زیبا و بکر درک دیدن کنند.

وی ادامه داد: تمامی مدارس سطح شهرستان زرآباد مکلف شدند نسبت به اسکان مسافران اقدام کنند.

یوسف مصلحی رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان های کنارک و زرآباد نیز در این جلسه،گفت: با توجه به ظرفیت های گردشگری بی بدیل شهرستان زرآباد امسال شاهد حضور سونامی گردشگران و مسافران نوروزی به این شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: بازارچه صنایع دستی با 8 غرفه همراه با  محصولات کشاورزی و صنایع دستی شهرستان زرآباد در روستای ساحل درک‌ در ایام نوروز راه انداری می شود.

 

 

انتهای پیام/3139/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول