اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تخصیص ۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح باغات چای در گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان تسهیلات به‌زراعی و نوسازی ماشین آلات کارخانجات چایسازی را از جمله مهم‌ترین حمایت‌های دولت از صنعت چای دانست و گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان نیز برای حمایت بیشتر از فعالان صنعت چای ۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح باغات چای تخصیص یافته است.

تخصیص ۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح باغات چای در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی صبح امروز در جلسه ساماندهی صنعت چای در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه صنعت چای به یکی از اقتصادهای مهم در گیلان مبدل شده است، اظهار کرد: امروزه زندگی بسیاری از مردم استان‌های شمالی به صنعت چای وابسته است.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت تضمینی چای در کشور افزود: بر اساس آمار امسال قیمت خرید تضمینی  برگ سبز درجه یک با افزایش  ۳۷ درصدی و برگ سبز درجه دو با افزایش ۴۸ درصدی مواجه شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حمایت‌های دولت در راستای افزایش تولید چای در گیلان بیان کرد: بی شک حمایت‌های دولت منجر به افزایش انگیزه فعالان حوزه چای شده و در همین خصوص در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان نیز برای حمایت بیشتر از فعالان صنعت چای ۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح باغات چای تخصیص یافت.

عباسی تسهیلات به‌زراعی و نوسازی ماشین آلات کارخانجات چایسازی را از جمله  مهم‌ترین حمایت‌های دولت از صنعت چای دانست و بیان کرد: برای حفظ کاربری باغات چای و توسعه تولید این محصول استراتژیک باید مطالبات چایکاران به موقع پرداخت شود.

وی از اختصاص یارانه نهال چای در کشور خبر داد و افزود: این اقدام برای نخستین برای در کشور انجام شده و در همین خصوص یک میلیارد تومان به سازمان چای تعلق گرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای جلوگیری از  تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی باید به اقتصادی کردن این صنعت توجه کرد، گفت: برای افزایش تولید چای در کشور به ویژه گیلان باید بررسی‌های میدانی برای رفع موانع تولیدی در صنعت چای انجام  شود.

عباسی با ابراز نگرانی از  تغییر ذائقه مردم به مصرف چای خارجی تصریح کرد: این اتفاق به واسطه سو مدیریت در سال‌های قبل اتفاق افتاده و تنها با تولید محصول با کیفیت تغییر این شرایط امکان پذیر است لذا واردات چای نباید به تضعیف صنعت چای کشور منجر شود.

وی یکی از راه‌کارها در توسعه صنعت چای را  شناسنامه دار کردن باغات چای دانست و بیان  کرد: این موضوع باید در زمینه همه محصولات تولیدی کشاورزی گیلان همانند چای، کیوی، فندق به صورت ضرب الاجل در دستور کار قرار گیرد به این منظور دولت برنامه دقیق، علمی و پنج ساله در راستای  توسعه صنعت چای استان گیلان دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول