اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اذعان اوکراین به حضور نظامیان خارجی در پایگاه مورد هدف روسیه

وزیر دفاع اوکراین گفت، پایگاه نظامی واقع در غرب این کشور که مورد حمله هوایی روسیه قرار گرفته محل حضور تعلیم‌دهندگان خارجی است.

اذعان اوکراین به حضور نظامیان خارجی در پایگاه مورد هدف روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه اذعان کرد پایگاه نظامی که مورد حمله هوایی روسیه قرار گرفت میزبان تعلیم‌دهندگان نظامی خارجی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «اولکسی رِزنیکوف» روز یکشنبه گفت پایگاه نظامی «یاووریف» واقع در پانزده کیلومتری مرز لهستان که هدف حمله هوایی روس‌ها قرار گرفت، محل حضور نیروهای خارجی است.

یک مقام وزارت دفاع اوکراین نیز در این‌باره به رویترز گفت، اینکه هنگام بمباران این پایگاه مربیان نظامی خارجی در آنجا حضور داشته‌اند یا خیر، همچنان در دست بررسی است.

فرماندار «لویو» اعلام کرده در حمله هوایی روسیه به پایگاه نظامی این منطقه در غرب اوکراین، دست‌کم ۹ نفر کشته و ۵۷ نفر  زخمی شدند.

به گفته مقامات محلی لویو، روسیه امروز (یکشنبه) حمله‌ای هوایی علیه پایگاه یاووریف واقع در غرب اوکراین انجام داده است.

این پایگاه نظامی تمرینی، بزرگ‌ترین در نوع خود در غرب اوکراین بوده و تا پیش از شروع بحران اوکراین محل برگزاری رزمایش‌های ناتو بود.

این حمله در نزدیکی مرزهای لهستان در حالی انجام می‌شود که روسیه هشدار داده کاروان‌های خارجی حامل کمک‌های نظامی از هر کشوری که وارد اوکراین شود هدف قرار خواهد داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت: «ما از نقطه نظر نظامی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا اوکراینی با تجهیزات نظامی مقاومت کنند و مراقبیم که جنگ به کشورهای دیگر کشیده نشود و از تقابلی که می‌تواند به یک تقابل هسته‌ای تبدیل شود، جلوگیری کنیم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول