اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

مقام‌های آمریکایی: تاسیسات آمریکا در حمله موشکی به اربیل آسیبی ندیده است

مقام‌های دولت آمریکا با محکوم کردن حمله موشکی سپاه ایران به شهر اربیل در عراق تایید کردند که در این حملات به هیچکدام از تاسیسات آمریکا خسارتی وارد نشد.

مقام‌های آمریکایی: تاسیسات آمریکا در حمله موشکی به اربیل آسیبی ندیده است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید  عد از ظهر یکشنبه به وقت تهران تایید کردند که در حملات موشکی بامداد امروز به شهر اربیل در عراق، تاسیسات آمریکا هیچ خسارتی وارد نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه  آمریکا  در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری «صدای آمریکا» در این زمینه گفت: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی آمریکا در اربیل ایجاد نشده است. این حادثه توسط دولت عراق و دولت کردستان عراق در حال بررسی است و ما شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله ظالمانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.»

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه با  شبکه خبری «سی‌بی اس» گفت:  «ایران را به دلیل انجام این حمله محکوم می‌کنیم. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد اینکه هدف دقیقا چه بوده است، هستیم. آنچه ما در این ساعت می‌دانیم این است که هیچ تاسیسات ایالات متحده مورد اصابت قرار نگرفتهو به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است.»

برخی منابع عراقی، بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

کانال «صابرین‌ نیوز» گزارش داد که ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده است. صابرین‌نیوز نوشت: «آژیرهای خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمدند.»

این رسانه عراقی نوشت: «۱۲موشک به یک پایگاه نظامی در اربیل اصابت کرد.»

«رضا صدر الحسینی» کارشناس مسائل غرب آسیا در این باره گفت که بر اساس اخبار اولیه چند افسر موساد در عملیات موشکی بامداد امروز کشته و تعدادی زخمی و کل ساختمان مقر موساد در مسیر صلاح‌الدین به طور دقیق هدف قرار گرفته و کاملا نابود و تخریب شده است.

صدر الحسینی همچنین گفت که هیچ مکانی از مکان‌های موجود که آمریکایی‌ها در اقلیم کردستان در اختیار دارند و هیچ کدام از عراقی‌ها آسیبی به آن‌ها وارد نشده و این نکاتی که در رسانه‌های بیگانه در خصوص اینکه سفارت یا کنسولگری آمریکا در استان‌های کردنشین آسیب دیده‌اند، هیچ واقعیتی ندارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول