اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ایلام میتواند به قطب گردشگردی مذهبی تبدیل شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: استان به واسطه وجود ظرفیت راهیان نور می‌تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود.

ایلام میتواند به قطب گردشگردی مذهبی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام گفت: در ایام اربعین سال جاری، ۵٠ مبلغ دینی در پایانه مرزی مستقر و ساماندهی شده که از جمله خدمات ارائه شده توسط این افراد به زائران، برگزاری مراسمات مذهبی و دینی بود.

وی اضافه کرد: امسال با اقدام‌های انجام گرفته شمار روحانیان و مبلغان دینی در استان دو برابر شده  است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایلام از توسعه مدارس اسلامی صدرا در استان خبر داد و گفت: افزایش کیفی و کمی این مدارس نیز در دستور کار قرار کرفته است.

وی افزود: از جمله اقدامات مهمی که بعد مراسم اربعین حسینی در استان اجرا شد برگزاری آیین «سرو» با شرکت دانش آموزان ۱۸٠ مدرسه، کلاس‌های آموزشی مداحی، سبک زندگی، اعزام مبلغ به مراسمات ایام فاطمیه و… است.

حجت‌الاسلام نجفی ادامه داد: انتقال مفاهیم دینی در قالب خدمات اجتماعی بسیار تاثیر گذار بوده و انجام ماموریت‌های سنتی با رویکرد تحولی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۳ مسجد شهر ایلام صاحب امام جماعت و فعالیت هیات‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایلام عنوان کرد: دومین اولویت سازمان تبلیغات اسلامی ایلام در حوزه بانوان است که در این راستا طرح‌های مهمی اجرا و با استقبال بانوان استان مواجه شد.

وی با بیان اینکه استان به واسطه وجود ظرفیت راهیان نور می‌تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود گفت: قرارگاه جهاد تبیین با همکاری حوزه علمیه در ایلام راه اندازی و در حال حاضر فعال است.

حجت‌الاسلام نجفی بیان داشت: در سال آینده نیز برنامه‌های مهمی برنامه ریزی شده که از جمله آن تخصصی کردن تبلیغات و استعداد سنجی، اعزام مبلغان دینی به مناطق دورافتاده استان، برگزاری جشنواره قرانی آینده سازان، راه اندازی مرکز آموزش مجازی در اداره کل و… است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول