اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تاثیرات جنگ اوکراین بر دنیای فناوری/ کمبود مواد خام، اسپیس ایکس و تسلا را زمین‌گیر می‌کند

ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا روز یکشنبه گفت شرکت های اسپیس ایکس و تسلا با فشار قابل توجهی به علت کمبود مواد خام و چالش های لجستیکی مواجه شده اند.

تاثیرات جنگ اوکراین بر دنیای فناوری/ کمبود مواد خام، اسپیس ایکس و تسلا را زمین‌گیر می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ماسک در توییتی درباره چشم انداز نرخ تورم به علت کمبود مواد خام اظهارنگرانی کرد و گفت شرکت ای وی تنها شرکت های درگیر با این مشکلات نیستند و مقاله ای را بازنشر کرد که نشان می دهد درگیری اوکراین و روسیه قیمت کالاها را به بالاترین سطح از سال 2008 رسانده است.

تهاجم روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت فلزات مورد استفاده در ساخت خودروها اعم از آلومینیوم بدنه، پالادیوم مبدل‌های کاتالیزوری و نیکل عیار بالای باتری‌های خودروهای برقی، شده و احتمالا خریداران این هزینه ها را پرداخت می‌کنند.

در حالی که فلزات هنوز هدف تحریم‌های غرب قرار نگرفته‌اند، برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل و تامین‌کنندگان قطعات خودرو از استفاده از کالاهای روسی خودداری می‌کنند و فشار بیشتری را بر خودروسازانی وارد می‌کنند که به علت کمبود تراشه و قیمت‌های بالاتر انرژی در حال فروپاشی هستند.

با افزایش قیمت مسکن، غذا و گاز، تورم برای مصرف‌کنندگان در ایالات متحده شاهد شدیدترین افزایش خود در چهار دهه گذشته بود که باعث افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا شده است.

شرکت تسلا هفته گذشته قیمت خودروهای شاسی بلند مدل Y و سدان های مدل 3 خود را هر کدام 1000 دلار و برخی خودروهای مدل 3 و مدل Y ساخت چین را 10000 یوان (1582.40 دلار) افزایش داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول