اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

انتقاد غریب‌آبادی از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر اعدام دسته‌جمعی 81 نفر در عربستان

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: با وجود آنکه چند روز از اعدام دسته‌جمعی ۸۱ نفر در عربستان سعودی می‌گذرد، اما تا امروز هیچکدام از مکانیزم‌های حقوق بشری و کشور‌های مدعی حقوق بشر، در این خصوص موضع‌گیری نداشتند.

انتقاد غریب‌آبادی از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر اعدام دسته‌جمعی 81 نفر در عربستان

به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به اعدام دسته‌جمعی ۸۱ نفر در عربستان سعودی طی روز‌های گذشته، گفت:مرور فهرست کامل این افراد، نشان می‌دهد که عمده افراد اعدام‌شده شائبه اتهامات سیاسی دارند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸۱ فرد اعدام شده در عربستان، ۴۱ نفر از منطقه قطیف و شیعیان این کشور هستند، گفت: همچنین ۸ نفر از یمن و یک نفر از سوریه نیز در میان اعدام‌شدگان دیده می‌شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه این اقدام عربستان سعودی نه تنها مغایر با کرامت انسانی، بلکه اقدامی کاملا غیرانسانی است، افزود: با وجود آنکه چند روز از اعدام دسته‌جمعی ۸۱ نفر در عربستان سعودی می‌گذرد، اما تا امروز هیچکدام از مکانیزم‌های حقوق بشری و کشور‌های مدعی حقوق بشر، در این خصوص موضع‌گیری نداشتند.

غریب‌آبادی ادامه داد: اقدام عربستان سعودی در اعدام ۸۱ نفر به صورت دسته جمعی و در یک روز، اقدامی بی‌سابقه بوده که با سوءاستفاده از شرایط حال حاضر دنیا انجام شده و با سکوت مکانیزم‌های حقوق بشری و کشور‌های مدعی حقوق بشر همراه بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به تفاهم‌نامه ۵ جانبه‌ای که روز گذشته در زمینه ترویج حقوق بشر اسلامی در عرصه بین‌المللی و حمایت از حقوق مسلمانان و مظلومان در سراسر جهان، میان ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جامعه‌المصطفی (ص) منعقد شد، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های این ۵ دستگاه، اقدامات خوبی را در زمینه حقوق بشر اسلامی و حمایت از حقوق مسلمانان و مظلومان در عرصه جهانی انجام دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول