اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دعوت اتحادیه‌های دانشجویی ایران از جوانان جهان برای مقابله با جنایات رژیم سعودی

اتحادیه های بزرگ دانشجویی با محکومیت گردن زنی دسته جمعی در عربستان، جوانان و آزادگان جهان را به مقابله با جنایات پلید و مفتضحانه عربستان سعودی و دیگر رژیم های کودک کش عالم دعوت کردند.

دعوت اتحادیه‌های دانشجویی ایران از جوانان جهان برای مقابله با جنایات رژیم سعودی

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه های جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت وجنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای به جوانان و آزادی خواهان جهان ضمن اشاره به تلاش رسانه های غرب برای پوشاندن جنایات آل سعود در عربستان و یمن نوشتند: عربستان سعودی به واسطه دلارهای نفتی‌ای که به سازمان های بین المللی می پردازد نه تنها از مواخذه بابت جنایاتش معاف است بلکه در سازمان های حقوق بشری از این کشور به عنوان حامی بشر نام می برند و حتی آنان را رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل هم می کنند!

متن این نامه به شرح زیر است:

سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبون (227 شعرا)

آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.

جوانان عزیز و آزادی خواهان جهان

روز شنبه 12 مارس سال 2022 وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که 81 نفر از شهروندان این کشور را به اتهام تروریسم و افکار و عقاید انحرافی اعدام کرده است. در این بیانیه آمده بود: گروه‌های جنایتکار از مسیر حقیقت خارج شده و امیال خود را جایگزین آن کرده و گام‌های شیطانی را در پیش گرفتند و افکار انحرافی و سایر روش‌ها و عقاید انحرافی را پذیرفتند!

این جنایت عربستان سعودی از جمله شدیدترین جنایات این رژیم به ‌شمار می‌رود که در آن، جمعی از شهروندان شیعه عربستانی و اتباع سایر کشورها که در پی آزادی و عدالت و کرامت بودند، اعدام شدند.

این افراد که بیانیه رژیم سعودی آنان را منحرف از مسیر حقیقت معرفی کرده است  عمدتا از جوانان آزادیخواه و مخالف دیکتاتوری خانوادگی آل سعود بودند که قریب به هفت سال است شبانه روز مردم مظلوم یمن را با بمب های ساخته شده در غرب بمباران می کنند، همان آل سعودی که سالها از داعش، القاعده و دیگر گروه های تروریستی بنیادگرا حمایت های مالی، تسلیحاتی و سیاسی کرده است، همان آل سعودی که حتی وجود یک خبرنگار منتقد خود یعنی جمال خاشقچی را تحمل نکرد و همانگونه که دیدید وحشیانه جسدش را قطعه قطعه نمود.

عزیزان، اعدام 81 نفر انسان بی گناه -که در بین آنان چند کودک کمتر از 18 سال هم دیده می شود جنایتی نیست که بتوان از آن چشم پوشی نمود. آیا مردم بیگناهی که توسط رژیم سعودی به قتل رسیده اند با مردمی که در اکراین گرفتار جنگ شده اند متفاوت اند؟ قطعا رسانه های شما نمی خواهند که شما بدانید چه اتفاقاتی در خاورمیانه در حال رخ دادن است ؛در منطقه غرب آسیا روزانه ده ها برابر جنگ در اکراین مردم بیگناه مورد هجوم تروریست هایی واقع می شوند که از جانب دولت های غربی و عربستان سعودی حمایت می شوند اما یک درصد هم به آنان توجهی نمی شود و کسی برای آنان شمع روشن نمی کند.

جای بسی تاسف است که این جنایات در رسانه های غرب نه مطرح می شوند و نه حتی ذره ای از جانب سازمان های بین المللی حقوق بشر محکوم می شوند؛ عجیب تر آنکه عربستان سعودی به واسطه دلارهای نفتی ای که به سازمان های بین المللی می پردازد نه تنها از مواخذه بابت جنایاتش معاف است بلکه در سازمان های حقوق بشری از این کشور بعنوان حامی بشر نام می برند و حتی آنان را رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل هم می کنند!

شایسته است در این بخش به این نکته اشاره شود که وظیفه انسانی همه ما آن است در قبال ظلمی که به همنوعان‌مان می رود سکوت ننماییم، خصوصا اینکه حمایت های رسانه ای، تبلیغاتی و اطلاعاتی ای که از رژیم مستبدی همچون عربستان سعودی می شود از طریق مالیاتی تامین می شود که برخی از شما مخاطبین این نامه به دولت های متبوعتان می پردازید ،  حاکمان شما به جای آنکه مالیات هایتان را برای ایجاد اشتغال و یا بهبود کیفیت زندگی در کشورتان خرج کنند آنرا هزینه نفرت پراکنی های مستبدین در خاورمیانه می کنند؛ شایسته است شما عزیزان بعنوان شهروندان حق طلبی که جز صلح و آرامش چیزی برای جهان طلب نمی کنید ،فعالانه ،شجاعانه و حق جویانه نسبت به این فاجعه و دیگر فجایع عالم واکنش نشان دهید.

در پایان ، ما دانشجویان مسلمان ایرانی همه جوانان، شرافتمندان و آزادگان جهان را به مقابله با جنایات پلید و مفتضحانه عربستان سعودی و دیگر رژیم های کودک کش عالم فرا می خوانیم و امید است با جوشش حق طلبان به زودی شاهد نابودی ظلم و رفع تبعیض در سرتاسر گیتی باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول