اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بیش از ۶۴۷ هزار نفر در خراسان‌جنوبی سهام‌دار سهام عدالت هستند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ نفر سهام‌دار سهام عدالت هستند.

بیش از ۶۴۷ هزار نفر در خراسان‌جنوبی سهام‌دار سهام عدالت هستند

عیسی جعفری‌گیو، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: در کشور ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۱ اسفندماه جاری سود ۴۳ میلیون نفر به حسابشان واریز شد، تصریح کرد: واریز سود مربوط به سال ۹۹ بوده و خاتمه یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با اشاره به موارد فوتی و افرادی که شمار ه شبا را وارد نکردند، یادآور شد: این افراد سود آن‌ها باقی مانده و واریز نشده است.

جعفری‌گیو با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ نفر سهام‌دار سهام عدالت هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۸۴ هزار و ۵۶۳ نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و ۴۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه سود سهام عدالت برای هر دو گروه واریز شده است، افزود: آن‌هایی که روش مستقیم را انتخاب کردند و۳۰ تا ۶۰ درصد سهام خود را فروخته باشند کمتر از بقیه سود دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در زمانی که بحث سهامداری مطرح شده بود برگه‌هایی با عنوان خانواری پنج میلیون تومان و هر نفر یک میلیون تومان صادر شد، اضافه کرد: این برگه‌ها برای واریز سهام عدالت مطرح نیست و هر نفر باید وارد سامانه شود و ارزش سهام اولیه خود را بررسی کند.

جعفری‌گیو با بیان اینکه سال گذشته تصمیمی گرفته شد که هر کس ارزش سهام اولیه او کمتر از یک‌میلیون تومان است، خودشان واریز کنند، متذکر شد: در این طرح قرار شد از روستائیان، عشایر، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی یک‌میلیون تومان را کامل بگیرند.

وی با اشاره به روستائیان و عشایر که سهام آن‌ها یک‌میلیون تومان بوده است، گفت: سودی که برای آن‌ها واریز شده یک‌میلیون و ۶۸ هزار تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آن‌هایی که سهام آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان بوده ۵۷۷ هزار تومان سود دریافت کردند، تصریح کرد: افرادی که سهام آنها ۴۹۲ هزار تومان بوده ۵۳۳ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

جعفری‌گیو با اشاره به افرادی که فوت شده‌اند، یادآور شد: برای این افراد انحصار وراثت و هماهنگی با قوه قضائیه نیاز است.

وی ادامه داد: سامانه‌ای با هماهنگی قوه قضائیه در حال طراحی است که بعد از انحصار وراثت تکلیف سهام عدالت فوتی‌ها مشخص می‌شود و این سامانه  تا یک ماه آینده نهایی می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی افزود: امکان افزایش ارزش سپرده وجود ندارد.

جعفری‌گیو با بیان اینکه ۴۹ شرکت سود سهام عدالت را واریز می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد شش شرکت بورسی و بقیه غیربورسی هستند.

وی با بیان اینکه دو شرکت سود را واریز نکردند، گفت: برخی افراد برای سال ۹۸ دو درصد و بابت سال ۹۹ یک درصد سود سهام خود را طلبکار هستند که به محض دریافت به حسابشان واریز می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با اشاره به جاماندگان سهام عدالت متذکر شد: رئیس‌جمهور تاکید کرد که برای جاماندگان ترتیبی اتخاد شود تا سهام عدالت را دریافت کنند و مجلس طرحی را در دست بررسی قرار داد ولی تاکنون قانونی تصویب نشده است و برای جاماندگان نیاز به قانون داریم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول