اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

علائم رایج امیکرون پنهان‌کار از زبان متخصصان

زیرسویه امیکرون پنهان‌کار که از جهش امیکرون مسری‌تر است، در هفته‌های اخیر بسیار گسترش یافته و باعث نگرانی‌هایی در سطح جهان شده است.

علائم رایج امیکرون پنهان‌کار از زبان متخصصان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان تایمز، زیرسویه امیکرون پنهان‌کار با نام BA.۲ در نوامبر سال گذشته شناسایی شد، در هفته‌های اخیر بسیار گسترش یافته و باعث نگرانی‌هایی در سطح جهان شده است.

مقامات بهداشتی انگلیس این زیر شاخه جدید را به عنوان «گونه تحت بررسی» تعیین کرده‌اند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه امیکرون ویروس کرونا دارای سه زیر سویه BA.۲، BA.۱ و BA.۳ است، حدود ۹۹ درصد از موارد توالی‌یابی شده حاوی زیر سویه BA.۱ هستند. زیرسویه BA.۲ در کشورهای انگلیس، دانمارک، نروژ و سوئد تشخیص داده شده است، محققان در فرانسه و هند نیز در مورد شیوع سریع این زیرسویه هشدار داده‌اند و اعلام کرده‌اند که این زیرسویه به زودی از دیگر سویه‌های امیکرون پیشی می‌گیرد.

زمانی که محققان گونه امیکرون را شناسایی کردند، دریافتند که سویه اصلی آن یعنی BA.۱، دارای یک جهش به شکل حذف "S" یا ژن اسپایک است که با آزمایش PCR شناسایی می‌شود؛ زیر سویه BA.۲ دارای چنین جهشی نیست و به همین دلیل پنهان‌کار نامیده می‌شود.

کارشناسان تاکید می‌کنند، سرگیجه و خستگی شایع‌ترین علائم افراد مبتلا به امیکرون پنهان‌کار است؛ اگر خستگی ممکن است ممکن است علامت روزمر باشد، اما در صورت ادامه‌دار بودن لازم است افراد به پزشک مراجعه کنند.

به گفته متخصصان، جدای از این دو علامت، برخی افراد ممکن است تب، سرفه، درد زبان، سردرد، خستگی عضلانی و افزایش ضربان قلب را نیز احساس کنند. اگر این علائم بیش از چند روز ادامه داشت، باید با پزشک مشورت شود. این علائم می‌تواند دو تا سه روز پس از آلوده شدن به ویروس رخ دهد و برای مدت طولانی در بدن باقی بماند.

تب خفیف، گلودرد، کسالت و بدن درد و آبریزش بینی، اسهال، استفراغ، درد شکم، سوزش سر دل و نفخ از دیگر علائم رایج این زیرسویه هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول