اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حاکمان عربستان سعودی در عصر تاریکیِ پیشاتمدنی به ‌سر می‌برند

یک فعال سابق دانشجویی گفت: حاکمان عربستان سعودی، در عصر تاریکیِ پیشافرهنگی و پیشاتمدنی به ‌سر می‌برد و نسبتی با آزادی، برابری، اخلاق، دین، حقوق بشر و زیست‌ انسانی ندارد.

حاکمان عربستان سعودی در عصر تاریکیِ پیشاتمدنی به ‌سر می‌برند

علی پارسا مسئول اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدچمران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقض حقوق بشر در عربستان و سکوت غرب در برابر آن گفت: حقوق بشر از پدیده‌های ارزشمندِ انسانی، حقوقی و اخلاقی دوران مدرن است که در سال ۱۹۴۸ اعلامیۀ جهانی حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان یک سند بین‌المللی به تصویب کشورهای عضو این نهاد رسید. 

وی افزود: یکی از اصول مهم حقوق بشر ماده ۱ و ۵ این منشور است که طبق آن اولاً همه انسان آزاده بود و در حرمت و حقوق برابرند، ثانیاً طبق ماده ۵ این منشور هیچ کس نباید مورد شکنجه، آزار یا تحت مجازات غیرانسانی  قرار گیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد. اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد نقض علنی حقوق بشر در کشور های غربی و حامیان آنها در منطقه غرب آسیا بوده ایم.

این فعال سابق دانشجویی گفت: حاکمیت منحوس عربستان بعنوان یکی از حامیان غرب و آمریکا در منطقه بارها و بارها حقوق بشر را نقض کرده اند، حاکمان سعودی با  اقدام اخیرشان و جنایت هولناک این کشور در اعدام دسته جمعی ۸۱ نفر در روزهای گذشته بار دیگر ثابت کردند که ماهیت رژیم سعودی با جنایت و سرکوبگری آمیخته شده و قابل تغییر نیست.

پارسا در ادامه افزود: عربستان سعودی در حالی مدعی است که ریاض کاری به شیعیان نداشته و تنها با ایران مشکل دارد که سیاست اصلی آنها در سالهای اخیر نسل کشی و کشتار دسته جمعی شیعیان بوده است.

وی ادامه داد: لذا این حاکمیت تروریستی_ شورشی (عربستان سعودی)، در عصر تاریکیِ پیشافرهنگی و پیشاتمدنی به ‌سر می‌برد و نسبتی معنادار با آزادی، برابری، اخلاق، دین، حقوق بشر و زیست‌ انسانی ندارد. توصیه‌ای که می‌توان به حاکمیت منحوس عربستانی کرد، این ‌است‌ که از این غرب گرایی، تروریستی و جنایتکاری فاصله بگیرد. 

 پارسا در انتها خاطرنشان کرد: واضح است که سخن گفتن مقامات عربستان سعودی و در رأس آنها محمد بن‌سلمان در خصوص شیعیان و اینکه ریاض مشکلی با آنها ندارد تنها یک ریاکاری با هدف فریب افکار عمومی است. 

این فعال دانشجویی گفت: عربستان سعودی تنها با هدف مقابله با شیعیان و ترویج سیاست شیعه ستیزی است که سالانه میلیاردها دلار در راستای ترویج مکتب وهابیت در منطقه و جهان خرج می کند. سعودیها در عمل ثابت کرده اند که از نسل کشی و کشتار دسته جمعی شیعیان ـ چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم دریغ نمی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول