اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تحریم چقدر از صادرات نفت روسیه کم می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید‌؛ پیش‌بینی می‌شود از ماه آینده شاهد کاهش سه میلیون بشکه‌ای صادرات نفت روسیه به بازار جهانی باشیم.

تحریم چقدر از صادرات نفت روسیه کم می‌کند

رمضان خلیلی‌زاده؛ به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی امروز پیش‌بینی کرد با تحریم‌های اعمال شده علیه نفت روسیه و از سوی دیگر بی‌رغبتی مشتریان برای خرید نفت این کشور از ابتدای ماه آوریل به بعد شاهد کاهش سه میلیون بشکه‌ای صادرات نفت روسیه خواهیم بود.

این مؤسسه در تلاش برای پیش‌بینی اوضاع بازار نفت گفت: پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در کنار تحریم روسیه تأثیر منفی قابل توجهی بر رشد اقتصاد جهانی بگذارد. 

این نخستین گزارش ماهانه منتشر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین به شمار می‌رود و از زمان این درگیری قیمت نفت حتی تا نزدیکی 140 دلار در هر بشکه نیز بالا رفته است.

این آژانس تأکید کرده ما پیش‌بینی کاهش 2.5 میلیون بشکه صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را داریم که 1.5 میلیون بشکه در روز شامل نفت خام و یک میلیون بشکه در روز دیگر مربوط فرآورده‌های نفتی خواهد بود. از سوی دیگر این آژانس می‌گوید پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای فرآورده‌های نفتی در بازار داخلی روسیه هم کاهش یابد. 

در حال حاضر روسیه روزانه 7 تا 8 میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی صادر می‌کند. 

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود برای تقاضا نفت در بازار جهانی برای 9 ماهه پایانی سال را نسبت به گزارش قبلی 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش داده و اعلام کرده در سال 2022 و برای سومین سال متوالی تقاضای نفت کمتر از سطح پیش از شیوع کرونا خواهد بود.

این نهاد پیش بینی کرده که تقاضای نفت در سال 2022 به طور متوسط روزانه 99.7 میلیون بشکه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول