اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

لندن خواستار آزادی «مراد موشه طاهباز» شد

پس از آزادی دو جاسوس انگلیسی یکی از مقام‌های ارشد انگلیس تأکید کرده است که لندن به تلاش برای آزادی «مراد موشه طاهباز» ادامه می‌دهد و با آمریکا در این زمینه همکاری می‌کند.

لندن خواستار آزادی «مراد موشه طاهباز» شد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آزادی «نازنین زاغری» و «انوشه آشوری» دو شهروند ایرانی با تابعیت انگلیس که به جرم جاسوسی در ایران دستگیر شده بودند بوده‌اند، «جیمز کلورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور مربوط به اروپا و آمریکای شمالی تصریح کرد که لندن «به شدت» در تلاش است تا «مراد موشه طاهباز» آزاد شود.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره طاهباز گفته بود: « همچنین یک زندانی دیگر به نام «مراد طاهباز» نیز که قبلا به دلیل ارتکاب جرم محاکمه شده و در حال گذراندن دوره محکومیت خود است، مطابق مقررات به مرخصی منزل رفته است».

کلورلی تصریح کرد: «حقیقت این است که وی در همراسمیت به دنیا آمده است، وی در انگلیس به دنیا آمده است، ما سخت در تلاشیم تا آزادی وی را تضمین کنیم».

وی ادامه داد: «او همچنین ملیت آمریکایی است که از نظر ایران و نه ما، این پرونده را پیچیده تر می‌کند. ما به تلاش برای تضمین آزادی وی ادامه می‌دهیم. قطعاً به تلاش برای تضمین آزادی وی ادامه می‌دهیم و قطعاً در هماهنگی نزدیک با آمریکا در خصوص این موضوع نیز تلاش خواهیم کرد اما تلاش ما متوقف نمی‌شود و ما هرگز متوقف نمی‌شویم و برای دسترسی به آزادی دائمی وی و بازگشت به سوی خانواده‌اش تلاش می‌کنیم».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در توییتی به آزادی «نازنین زاغری راتکلیف» و «انوشه آشوری» دو جاسوس زندانی در ایران واکنش نشان داد و مدعی شد بازداشت آن‌ها ناعادلانه بوده است.

نازنین زاغری که در پوشش خبرنگار برای انگلیس در ایران جاسوسی می‌کرد و به همین جرم دستگیر شده بود، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود با گذراندن تشریفات اداری به تیم انگلیسی تحویل داده شد.

دستگیری زاغری در سال ۹۵ موجب دستگیری ۵۰ نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شده بود. کار این سر شبکه جاسوسی آموزش جاسوس بود، لذا در پی دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی‌ شده و اسناد بسیار مهمی از نقش انگلیس در جاسوسی در دیگر کشورها در اختیار ایران قرار گرفته است.

انوشه آشوری هم یکی دیگر از جاسوسانی بود که به همراه زاغری آزاد شد. آشوری فرد دو تابعیتی و دارای تابعیت انگلیس است که به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود. وی امکانات فراوانی از موساد گرفته بود و اطلاعات زیادی را اشخاص کشور به این سرویس منتقل می‌کرد. این فرد به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی، دو سال حبس بابت تحصیل نامشروع و استرداد ۳۳ هزار یورو کشف شده از وی، محکوم شده بود. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول