اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آماده‌باش ۳۰ پایگاه اورژانس در استان سمنان/ مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز فعال هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۳۰ پایگاه اورژانس در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در ایام نوروز ۱۴۰۱ در آماده‌باش هستند و مراکز واکسیناسیون کرونا نیز در این ایام به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

آماده‌باش ۳۰ پایگاه اورژانس در استان سمنان/ مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان بعد از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: ستاد نوروزی در این دانشگاه تشکیل شده و کادر درمان برای ارائه خدمات در نوروز ۱۴۰۱ آماده هستند.

وی با بیان اینکه اصل کار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه کرونا و واکسیناسیون است، افزود: پیگیری روزانه بیماران کرونا و ارائه خدمات به آنها وظیفه اصلی ما است که در ایام نوروز هم ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: ۵۶ بازرس در قالب ۶ تیم شهرستانی و یک تیم استانی در ساعت‌های مختلف در ایام نوروز بر رعایت نکات بهداشتی در مراکز عرضه و خدماتی این استان نظارت و با متخلفان برخورد می‌کنند.

قدس ادامه داد: چهار مرکز واکسیناسیون کرونا در نوروز ۱۴۰۱ در استان سمنان فعال و آماده ارائه خدمات به مردم ازجمله مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه مرکز دندانپزشکی نیز در ایام نوروز برای ارائه خدمات به مردم در استان سمنان فعال است، عنوان کرد: آزمایش‌های کامل پزشکی هم به‌صورت روتین در ایام نوروز انجام می‌شود.

قدس با اشاره به اینکه آزمایش‌های مورد نیاز برای نوزادان تازه متولد شده و مسافران پروازهای خارجی در نوروز ۱۴۰۱ انجام می‌شود، اضافه کرد: ۳۰ پایگاه اورژانس در نقاط مختلف زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ایام نوروز در آماده‌باش هستند و پایگاه هوایی هم برای ارائه خدمات فعال است.

وی افزود: یک کمپ سلامت برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در ورودی سرخه فعال شده تا علاوه بر راهنمایی مسافران، در صورت بروز مشکل آنها را به مراکز درمانی ارجاع دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: علاوه بر فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی، تعدادی داروخانه منتخب در شهرهای مختلف زیر پوشش این دانشگاه در نظر گرفته شده تا به شهروندان در ایام نوروز خدمات ارائه دهند.

قدس عنوان کرد: برای مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در استان سمنان نیز تا دو ماه دارو تأمین شده است تا دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تعداد زیاد مبتلایان به سویه امیکرون، تعداد موارد فوتی و بستری در بخش‌های آی.سی.یو کم بود؛ اما با توجه به در پیش ایام نوروز و شلوغی مراکز مختلف و برپایی دورهمی‌ها از مردم درخواست می‌شود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا شیوع کرونا افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول