اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پیام‌های تسلیت مسئولین کشوری و لشکری در پی درگذشت حجت الاسلام محسن شفیعی

مسئولین کشوری و لشکری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان را تسلیت گفتند.

پیام‌های تسلیت مسئولین کشوری و لشکری  در پی درگذشت حجت الاسلام محسن شفیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در پی رحلت جانسوز حجت الاسلام محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، مراجع تقلید و مسئولین کشوری، لشکری و استانی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه اسفناک را تسلیت گفتند.

خدمات ارزنده علمی حاج سیدمحسن شفیعی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت فرزند آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و همجواری با برادر شهیدش را مسالت کرد. متن پیام بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی

نماینده محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

ضایعه درگذشت فرزند بزرگوارتان مرحوم حجت‌الاسلام جناب آقای سیدمحسن شفیعی، موجب اندوه و تأثر خاطر گردید.

اینجانب مصیبت وارده را به حضرتعالی و خانواده مکرم تسلیت می‌گویم و با تجلیل از خدمات ارزنده علمی و فرهنگی آن مرحوم از درگاه خداوند متعال برای وی رحمت و رضوان الهی و همجواری با برادر شهیدش، برای بازماندگان صبر و اجر و برای حضرتعالی سلامتی و مزید توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسألت دارم.

درگذشت جانسوز دانشمندی فرهیخته

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در پیامی به آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درگذشت فرزند وی حجت الاسلام محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

حضرت آیت‌الله حاج سیدعلی شفیعی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

درگذشت جانگداز فرزند فرهیخته، دانشمند و خدمتگزارتان حجت الاسلام حاج سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان را به محضر حضرتعالی، مردم شریف و حوزه های علمیه و دانشگاهیان استان خوزستان تسلیت عرض می نمایم.

از خداوند متعال برای این چهره برجسته دینی و علمی، غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با برادر شهیدش و برای جنابعالی و سایر بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر مسألت دارم.

پیام تسلیت معاون پارلمانی رئیس جمهور

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در پیامی درگذشت حجت الاسلام محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان را تسلیت گفت؛ متن پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی
و ما کان لنفسٍ أن تموتَ الا باذن الله کتاباً مؤجلاً

درگذشت روحانی متخلق، فاضل، دلسوز و انقلابی حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خوزستان را خدمت اساتید، دانشجویان، مردم خوزستان و به ویژه والد ماجد ایشان حضرت آیت الله شفیعی نماینده محترم مجلس خبرگان  تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای خانواده گرامی و دیگر بازماندگان صبر و اجر و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و میهمانی بر سر سفره نبی مکرم صاحب شعبان المعظم مسئلت می‌کنم.
فرَوحٌ و رَیحانٌ و جنّتُ نعیمٍ

رحلت تاثرآور مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به آیت‌الله سیدعلی شفیعی‌ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

 ضایعه درگذشت فرزند ارجمندتان حجت‌الاسلام‌ سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه های خوزستان موجب تأسف و تأثر شد ضمن عرض تسلیت و تعزیت به حضرت‌عالی، روحانیت معزز، مردم شریف استان خوزستان، دوستان و ارادتمندان، بیت مکرم و سایر بستگان، برای آن فقید سعید که اینک در جوار برادر شهیدش آرام گرفته، رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

نام نیک یادگار حاج محسن شفیعی

دکتر محمد‌علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درگذشت مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است.

انا لله و انا الیه راجعون

در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ باخبر شدیم که روح بلند عالم فرهیخته و دانا، بزرگ مرد اخلاق و ادب، حجت‌الاسلام  سید محسن شفیعی مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، به برادر شهیدش پیوست و آسمانی شد.

این استاد فرزانه، متعهد، دلسوز و مسئولیت‌پذیر خطه خوزستان که از خود جز نیکی چیزی به یادگار نگذاشت، در بیش از ۱۱ سال خدمت در کسوت مسئولیت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، خدمات شایانی به جامعه دانشگاهی به ویژه در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه و نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی و پیاده‌سازی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در محیط دانشگاهی استان خوزستان ارائه کرد.

این مصیبت عظما را به محضر  حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خانواده آن مرحوم، همکاران، دانشجویان و اساتید معزز دانشگاه‌های استان خوزستان و به ویژه جامعه بزرگ علمی و دانشگاهی، دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور صمیمانه تسلیت عرض می‌نمایم.

از درگاه پروردگار متعال برای آن زنده‌یاد مجاهد تلاشگر عرصه علم و دانش و معنویت، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم. ان‌شاء‌الله روح بلند آن عزیز درگذشته با انبیا الهی همنشین و محشور و جایگاهش بهشت برین باشد. روحش شاد و یادش گرامی

خدمت حجت الاسلام شفیعی به اسلام و انقلاب

سرتیپ دوم ستاد پاسدار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان با صدور پیامی درگذشت" حجت الاسلام  سید محسن شفیعی " را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

 انا لله و انا الیه راجعون

 درگذشت حجت الاسلام سید محسن شفیعی که  عمری را در خدمت به اسلام و انقلاب سپری کردو از روحانیون دلیر، شجاع و پرکار عرصه علم و دانش بوده و به عنوان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای  استان خوزستان عمری جهاد بی وفقه داشته است همه ما را متاثر و اندوهگین کرد.

آن فقیه عالیقدر، عمر پر برکت خویش را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و دینی صرف ترویج اسلام ناب محمدی (ص) کرد این استاد برجسته و  مطرح کشور در طول عمر با برکت خود با خدمات ارزنده به اسلام و مکتب تشیع، زندگی خود را وقف تفسیر قرآن کرد.

اینجانب درگذشت آن عالم ربانی را به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و مردم شریف استان تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای آن مرحوم طلب غفران و رحمت الهی و علو درجات و حشر با اولیاء صالحان و برای خانواده و بازماندگان معزز آن عالم ربانی صبرجمیل و اجر جزیل را خواستارم.

درگذشت یار و همراهی عزیز

حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه خوزستان ارتحال حضرت حجت الاسلام شفیعی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناراحت کننده و پر از درد ارتحال دوست و برادر گرامی، روحانی وارسته و پارسا و پرتلاش و با درایت‌مان حضرت حجت الاسلام  سید محسن شفیعی را دریافت کردیم.

به راستی که یار عزیز و دوست همراه و همدلی برای اینجانب و پدری مهربان و فهیم برای جامعه دانشگاهی خوزستان بودند. ادب و حسن خلق و رفتار کریمانه وی هیچ‌گاه از اذهان و قلوب مردم شریف اهواز کنار نخواهد رفت.

با اشک و آه و دلی پر از غم این ضایعه پر درد را به والد معزز وی حضرت آیت الله شفیعی و خانواده محترم وی خصوصا آقازاده‌های فاضل و گرانقدرشان و نیز جامعه دانشگاهی خوزستان تسلیت عرض می‌کنم و از خدای منان مقامات عالیه و دستگیری اهل بیت علیهم السلام برایشان طلب می‌کنم.

جهاد در جبهه فرهنگی

حجت الاسلام عیسی زاده رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی با انتشار پیامی درگذشت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء.

روح بلند و ملکوتی دوست و رفیق شفیق ما حجت الاسلام سید محسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان به ملکوت اعلی پیوست. شخصیتی متواضع، متدین و فهیم که سالها با ایثار و ازخودگذشتگی در سنگر جبهه فرهنگی جهاد کرد و در این مسیر جان عزیزش را نثار کرد. او که همواره با حق‌بینی، بصیرت و انصاف و با نگاهی جامع، راهنما، یار و مددکار همکاران خود در نهاد بود، همه ما را در سوگ فقدان خویش عزادار و از وجود نازنین خویش محروم ساخت. خداوند متعال روح این برادر عزیز ما را با اجداد طاهرینش و برادر بزرگوار شهیدش محشور فرماید و به خانواده، دوستان و ارادتمندانش صبر و آجر عنایت فرماید.

استاد مهذب اخلاق

حجت‌الاسلام  رستمی رئیس‌ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درگذشت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

امروز در کربلای معلی و در جمع دانشگاهیان زائر حسین شهید، خبر ناگوار رحلت دوست و برادر عزیزم حجت‌الاسلام  سید محسن شفیعی را دریافت کردم.

سوگمندانه عزادار مردی هستیم که شاگرد و شارح علمی و عملی مکتب خمینی کبیر، رزمنده‌ی دفاع مقدس، استاد مهذب اخلاق، پشتیبان و یاور جوانان، ملجا و دستگیر دانشجویان و امید و پناه طیف‌های مختلف مردم و تا آخرین نفس انقلابی و سرباز رهبری عزیز بود. داغ از دست دادن آقا سید محسن شفیعی آنقدر ناگوار و سنگین است که قلم و کلمات نمی‌توانند حق مطلب را ادا کنند.

این غم جانکاه را خدمت خانواده معزز و مکرم شفیعی به ویژه پدر معظم وی حضرت آیت‌الله شفیعی، مردم و جوانان انقلابی و البته بیش‌تر از همه دانشجویان حق‌جوی خوزستانی و همکاران نهاد که تکیه گاه بزرگی را از دست دادند تسلیت و تعزیت می‌گویم. برای آن فقید سعید رحمت واسعه و شفاعت اولیا و مجاورت برادر شهیدش و برای بازماندگان صبر و توفیق پیمودن راه نورانی ایشان را مسئلت می‌نمایم.

دفاع عالمانه از انقلاب

حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس شورای نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله شفیعی دام عزه سلام علیکم، خبر درگذشت فرزند عالم و پارسا حجت الاسلام شفیعی، غم و اندوهی سنگین بر دل و جان ما نشاند، آن عزیز سالیان طولانی با تلاش خستگی ناپذیر و مجاهدانه و مخلصانه به تبلیغ و تبیین معارف دین و دفاع عالمانه از انقلاب اسلامی همت گماشت تا این که دست تقدیر او را مهمان برادر شهیدش قرار داد، این مصیبت بزرگ را از طرف خود و دیگر اعضای محترم شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به حضرتعالی، خانواده محترم و حوزویان و دانشگاهیان استان خوزستان و همکاران گرامی در نهاد نمایندگی، تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن مرحوم مغفرت و رحمت خاصه را خواهانم.

مصیبت جانسوز

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در پیامی ارتحال حجت الاسلام  سید محسن شفیعی را به آیت الله شفیعی تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

علامه جلیل القدر حضرت آیت الله شفیعی دامت برکاته

یوم علی آل الرسول عظیم

عروج آن عزیز سفر کرده به دیار ملکوت و بارگاه قدس برای ما اسیران عالم خاک ضایعه ای است بس جانکاه و مصیبتی است جانسوز که قلم از تحریر آن عاجز و بیان ناتوان است.

 اکنون با قلبی شکسته و چشمی اشک بار مراتب تسلیت و تعزیت خود را نخست به محضر اقدس حضرت بقیه الله ارواحنا فداه در فقدان آن سرباز فداکار، تقدیم داشته و سپس به ولی امر مسلمین و حضرتعالی که والد ماجد آن فقید سعید هستید. هر چند حضرتعالی بحمدالله تعالی اسوه صبر و تقوی می‌باشید و در اینگونه موارد استاد و متعلم دیگران و از هر تسلیتی مستغنی هستید.

 والمسئول من العلی الاعلی ان یزید فی اجرکم و صبرکم که فرموده اند البلاء للولاء و المؤمن مبتلی و اذا احب الله عبدا غطه بالبلاء غطا. ضمناً به حوزه‌های علمیه و جامعه دانشگاهی نیز تسلیت عرض می دارم. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

گسترش فرهنگ دینی در دانشگاههای استان خوزستان

جمال رحیمیان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور درگذشت حجت الاسلام شفیعی را تسلیت گفت. در این پیام تسلیت آمده است:

محضر حضرت آیت اﷲ سیدعلی شفیعی

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

با سلام و احترام؛

ضایعه ارتحال عالم پارسا حضرت حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی موجب تأسف و تأثر شد. این روحانی مکرم نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی در دانشگاههای استان خوزستان داشت و ضمن تربیت دانشگاهیان و شیفتگان معارف اسلامی، عمر با برکت خویش را در راستای ترویج تعالیم نورانی اسلام و آموزههای مکتب اهل بیت (ع) و با تربیت دانشجویان و دانشگاهیان، حسنات فراوان از خویش به یادگار گذاشت و خدمات آن روحانی عالیقدر فراموش نشدنی است. خداوند متعال روح آن فقیه پارسا را با انبیاء و اولیای الهی محشور گرداند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ضایعه فقدان وی به محضر حضرتعالی، جامعه دانشگاهیان، مردم شریف استان خوزستان و بیت معزز و فرزندان فاضل وی، برای روح طیبه آن بزرگوار علو درجات و رحمت واسعه و حشر با اولیاءاﷲ و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول