اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جزئیات اسکان فرهنگیان در مراکز اقامتی آموزش و پرورش اعلام شد/ 704 پایگاه و 11 هزار مدرسه پذیرای مسافران

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات اسکان فرهنگیان در مراکز اقامتی آموزش و پرورش پرداخت و گفت: طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در ۷۰۴ پایگاه پذیرش در قالب ۴۰۵ مرکز رفاهی، ۳۰۰ اردوگاه، ۵۰ پردیس دانشگاهی و ۱۱ هزار و ۳۹۳ مدرسه اجرا می‌شود.

جزئیات اسکان فرهنگیان در مراکز اقامتی آموزش و پرورش اعلام شد/ 704 پایگاه و 11 هزار مدرسه پذیرای مسافران

گودرز کریمی‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره آمار طرح اسکان فرهنگیان، اظهار کرد: تا پایان دوم فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور تعداد ۴۳۷ هزار و ۶۲۶ نفر از مراکز اقامتی فرهنگیان استفاده کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰۶ هزار و ۳۵۸ خانوار از مراکز اسکان فرهنگیان بهره‌مند شدند، افزود: در مجموع ۸۴۵ هزار و ۴۱ نفر روز اقامت تاکنون انجام شده است.

* ۱۰ استان که بیشترین مسافر فرهنگی را دارند

کریمی‌فر درباره بیش‌ترین پذیرش مسافران نوروزی در استان‌ها، گفت: تا پایان دوم فروردین ۱۴۰۱ به ترتیب استان‌های خراسان‌ رضوی، فارس، اصفهان، قم، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کرمان، یزد و تهران بیش‌ترین پذیریش مسافران نوروزی را دارند.

وی افزود: طرح اسکان نوروزی فرهنگیان با شعار «کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان» بر تسهیل و تسریع ارائه خدمات، در راستای رضایتمندی و طیب خاطر فرهنگیان برگزار می‌شود.

* ۴۰۵ خانه معلم و ۱۱ هزار مدرسه در خدمت مسافران فرهنگی

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در ۷۰۴ پایگاه پذیرش در قالب ۴۰۵ مرکز رفاهی(خانه معلم) با ظرفیت ۱۷ هزار و ۸۸۳  تختخواب به انضمام ۳۰۰ اردوگاه در قالب ۳۰۰۰ سوئیت، تعداد ۵۰ پردیس دانشگاهی در قالب ۲۰۰۰ اتاق مجهز و همچنین تجهیز ۱۱ هزار و ۳۹۳ مدرسه در قالب ۱۰۵ هزار کلاس درس اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۳۹ رستوران مرغوب و باکیفیت با ظرفیت ۲۸ هزار نفر و تعداد ۲۳۲ تالار با ظرفیت ۸۰ هزار نفر به ارائه خدمت به فرهنگیان می‌پردازند.

کریمی‌فر تأکید کرد: اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات اسکان نوروزی در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی در راستای تکریم منزلت اجتماعی فرهنگیان و به منظور تسهیل مسافرت‌های مطلوب برای فرهنگیان، استفاده می‌کند.

به گزارش فارس، در دو سال گذشته اسکان فرهنگیان در مدارس به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول