اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

تکمیل صد درصدی ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری کشور

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از تکمیل صددرصدی ظرفیت مراکز اقامتی، سیاحتی، زیارتی و گردشگری کشور در سومین روز از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

تکمیل صد درصدی ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری کشور

به‌گزارش خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از غار تاریخی دانیال سلمان‌شهر در استان مازندران از تکمیل صددرصدی ظرفیت مراکز اقامتی، سیاحتی، زیارتی و گردشگری کشور خبر داد.

وی با اشاره به افزایش سفر‌های نوروزی پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: هم‌اکنون شهر‌های بزرگ زیارتی و سیاحتی کشور با مشکل اقامت و اسکان مسافران و گردشگران مواجه هستند. با توجه به حجم بالای گردشگران و مسافران نوروزی، باید به تقویت زیرساخت‌ها نیز اهتمام بیشتر‌ی داشته باشیم. بنابراین یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه توجه به زیرساخت‌ها و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری در سال ۱۴۰۱ است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در ادامه گفت: بازدید از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها، مراکز دیدنی و پارک‌های کشور در دو روز گذشته به چهار برابر سال گذشته رسیده است و استان‌های تهران، فارس، اصفهان و استان‌های شمالی کشور بیشترین سفر و بازدید را داشته‌اند.

ضرغامی در بازدید از غار تاریخی دانیال سلمان‌شهر مازندران را یکی از جاذبه‌های، طبیعی، تاریخی مقاصد گردشگری و توریستی کشور دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های گردشگری هر چه سریع‌تر برای بازدیدکنندگان مهیا شود. ارتقای وضعیت جاده‌ها، پارکینگ‌ها و اسکان از جمله برنامه‌هایی است که باید با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول