اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مدارس و دانشگاه‌های گلستان از ۱۴ فروردین حضوری می‌شود/ گلستان فاقد شهر قرمز کرونایی

استاندار گلستان گفت: مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین به شیوه حضوری بازگشایی می‌شوند.

مدارس و دانشگاه‌های گلستان از ۱۴ فروردین حضوری می‌شود/ گلستان فاقد شهر قرمز کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان امروز در نود و ششمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همزمان با ستاد ملی کرونا ضمن تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ و سال نو اظهار کرد: عدم تزریق واکسن کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید از ورود این افراد در محل کار جلوگیری شود، در صورت ادامه این روند غیبت و پس از آن فرد به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصناف باید نسبت به اخذ QR اقدام کنند و همچنین نسبت به واکسیناسیون شاغلان در واحد صنفی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار گلستان گفت: معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تا پایان فصل بهار سال‌جاری سیستم یکپارچه واحدهای آزمایشگاهی در استان را به صورت پایلوت ایجاد کند.

* ساعت کار اداری به شیوه پیش از شیوع کرونا باز می‌شود

زنگانه با بیان اینکه ساعت کار اداری به شیوه پیش از شیوع کرونا باز می‌شود، خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین به شیوه حضوری بازگشایی می‌شوند.

وی ادامه داد: باید نظارت‌ها و مراقبت‌ها در ایام تعطیلات ادامه داشته باشد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره بالای ۸۵ درصد باشد.

استاندار گلستان گفت: استفاده از ظرفیت جامعه بسیج پزشکی در کنار «قرارگاه شهید سلیمانی» می‌تواند در ارتقا پوشش واکسیناسیون موثر باشد.

زنگانه افزود: تلاش ما ارتقا واکسیناسیون تا پایان فروردین ماه برای دُز اول بالای ۹۵ درصد، برای دُز دوم بالای ۹۰ درصد و برای دُز سوم بالای ۴۵ درصد است که البته نیازمند همراهی همگانی است.

* داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در دسترس و تحت پوشش بیمه‌ای باشند

وی اضافه کرد: باید با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود واکسیناسیون کامل گروه‌های آسیب‌پذیر را مورد توجه قرار داد تا احتمال بروز فوت را به حداقل برسانیم.

استاندار گلستان گفت: باید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در دسترس و تحت پوشش بیمه‌ای باشند.

زنگانه افزود: تاکنون بیش از ۹۳.۲ درصد واجدین شرایط استان دُز اول، ۸۲.۲ درصد دُز دوم و ۳۱.۶ درصد هر سه دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

* متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی داشته‌ایم

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان قرمزی در استان نداریم، شهرستان‌های مینودشت، کلاله و ترکمن در وضعیت نارنجی، شهرستان رامیان در وضعیت آبی و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر ۱۶۱ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ بیمار در icu و ۲۹ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول