اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رشد ۴درصدی اهدای خون در سال ۱۴۰۰

سرپرست انتقال خون استان مازندران گفت: در سال گذشته ۱۵۴ هزار و ۱۲۴ نفر به مراکز  ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۹۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

رشد ۴درصدی اهدای خون در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی سرپرست انتقال خون مازندران امروز در گفت‌وگویی با قدردانی از همراهی و همدلی تمامی اهداکنندگان خون در سال گذشته، اظهار کرد: با نوع‌دوستی مردم مازندران اهدای خون در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ حدود ۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود:  از مجموع خون‌گیری ۷۶ هزار و ۷۲۷ نفر اهداکننده مستمر، ۳۷ هزار و ۳۶ نفر دارای سابقه اهدای خون بودند و ۱۳هزار و ۳۲۸ نفر نیز برای نخستین بار خون اهدا کرده‌اند.

سرپرست انتقال خون مازندران بیان کرد: سهم بانوان در سال گذشته ۳هزار و ۴۴۲ واحد بوده است که در مقایسه با دو سال قبل ۱۴ درصد کاهش یافته است.

این مسوول تصریح کرد: هر بانوی سالمی در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال و با داشتن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌تواند حداکثر سه بار در سال خون اهدا کند.

محمدی فیروزجایی با بیان اینکه علم پزشکی با تمام پیشرفت‌هایی که تاکنون داشته نتوانسته جایگزینی مناسب برای خون و فرآورده‌های خونی پیدا کند، اضافه کرد: انسان تنها منبع تامین خون سالم برای بیماران است و لذا در تامین خون مورد نیاز بیماران، همچنان به همت والای مردم استان نیازمند هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز مستمر و روزانه است و طول عمر برخی فرآورده‌های خون مانند پلاکت تنها سه روز است، یادآور شد: درخواست ما از مردم نوع‌دوست و ایثارگر مازندران این است که در سال جدید اقبال بیشتری برای اهدای خون داشته باشند.

سرپرست انتقال خون مازندران استان مازندران در پایان گفت: به‌دلیل دارا بودن تعداد زیاد بیمار تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی، گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات و جراحی‌های قلب باز، مازندران جز معدود استان‌های کشور به لحاظ مصرف بالای خون و فرآورده‌های خونی است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول