اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جامعه هدف صندوق بیمه روستاییان ۸ میلیون نفر است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه نمونه‌های زیادی داریم که شخص حتی از مزایای صندوق بی‌خبر بوده است، گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال حمایت از اقشار محروم هستیم و الان حدود ۸ میلیون نفر جامعه هدف داریم که زیر پوشش هیچ نهادی نیستند.

جامعه هدف صندوق بیمه روستاییان ۸ میلیون نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بیت‌الله برقراری ظهر امروز در دیدار با استاندار زنجان ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: صندوق کشاورزان و روستاییان این دو قشر را زیر پوشش قرار می‌دهد و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز جامعه هدف دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کرد: این بیمه برای افرادی است که از هیچ نوع بیمه اجتماعی برخوردار نیستند و صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی این حمایت را انجام می‌دهد که در همین راستا ۲۰ میلیون زیرپوشش هستند و جامعه هدف آن ۳۰ میلیون نفر است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ساکنان روستاها یا مناطق عشایری، کشاورزان، دامداران و همه فعالان بخش کشاورزی ساکن شهر و روستا، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، همه شاغلان حوزه‌های صنایع دستی، بوم گردی، قالیچه و قالی بافان شهری و روستایی، کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و اعضای نظام دامپزشکی، فعالان صید و صیادی و حوزه آبزی پروری شهری و روستایی، محصلان و دانشجویان ۱۸ تا ۵۰ سال و بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند.

برقراری با بیان اینکه این صندوق یک نوع بازنشستگی کشوری است که بیمه مستمری آن با صندوق و درمان با بیمه سلامت ایرانیان است که اصل و بنیان صندوق نیز بر این اساس نهاده شده است، اعلام کرد: ۲۰ میلیون نفر عضو جامعه روستایی هستند که ۱۰ میلیون نفر در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال قرار دارند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این بیمه دارای مزایای از کارافتادگی و بازنشستگی است و برای درمان نیز از طریق بیمه سلامت اقدام می‌شود که به دنبال ارائه خدمات بیمه تکمیلی هم هستیم‌.

برقراری با اشاره به مزایای این صندوق گفت: ما امسال ۶۰ درصد سطوح درآمدی را در صندوق افزایش دادیم و این یک مزیت برای صندوق محسوب می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه نمونه‌های زیادی داریم که شخص حتی از مزایای صندوق بی‌خبر بوده است، گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال حمایت از اقشار محروم هستیم و الان حدود ۸ میلیون نفر جامعه هدف داریم که زیر پوشش هیچ نهادی نیستند و برای مثال راننده اسنپ و یا بیکارند.

وی گفت: سال قبل در قالب ۳۰۰ هزار نفر کارگران تعاونی و فصلی و ... را بیمه کردیم و یا مربیان قرآنی را که دنبال بیمه بودند را با تفاهم‌نامه بیمه کردیم.

برقراری با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ هزار نفر بازنشسته داریم و مقرری که پرداخت می‌شود به سطح درآمدی ارتباط دارد، گفت: امسال یک هزار میلیارد تومان در قالب پالایشگاه امام گرفته‌ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه سربازی هم به عنوان سابقه بیمه مورد قبول است، تصریح کرد: رویکرد ما رویکرد محاسبات بیمه‌ای است و در صندوق اگر یک جهش انجام شود پشتیبانی به یک به ۱۵ خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار میلیارد تومان پرتوی داریم و در آینده ما با پیک بازنشستگی مواجه خواهیم شد که باید با ثبات و پایداری و منابع به مشکل برنخوریم، تصریح کرد: تفاهم‌نامه با سازمان شهرداری و دهیاری هم داریم که این هم اقدام مناسبی در راستای ارائه خدمات بهتر است.

وی گفت: خوشبختانه صندوق زیاد چاق نشده و با روحیه جهادی فعالیت خوبی دارد‌.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول