اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کاهش چشم‌گیر تلفات جاده‌ای قم در نوروز

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در سال گذشته تلفات جاده‌ای ما در نوروز ۸ کشته بود، خوشبختانه این آمار از روز یکم فروردین ۱۴۰۱ تا به امروز به ۲ کشته کاهش پیدا‌ کرده و علاوه بر تعداد کشته‌ها آمار مجروحین نیز نزولی بوده است.

کاهش چشم‌گیر تلفات جاده‌ای  قم در نوروز

مسعود طبیبی در گفت‌و‌ گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: این روز‌ها به دلیل تعطیلات نوروز جمعیت زیادی از مردم‌قم و حتی مسافرین در خیابان‌های شهر تردد می‌کنند که این موضوع باعث‌شده در بعضی از ساعات روز و‌ در برخی نقاط تراکم خودرو افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال روز گذشته در میدان ۷۲‌تن جمعیت زیادی از مسافرین درخواست جا‌به‌جایی و مسافرت داشتند و این موضوع باعث شده بود برای چند دقیقه ترافیکی در آن منطقه ایجاد شود که با همکاری مدیریت سازمان پایانه‌های مسافربری و اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌قم تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس در اختیار مسافرین قرار گرفت تا این مشکل حل شود.

 معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری قم در رابطه با آمار تلفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز بیان کرد: در سال گذشته تلفات جاده‌ای ما در نوروز ۸ کشته بود، خوشبختانه این آمار از روز یکم فروردین ۱۴۰۱ تا به امروز به ۲ کشته کاهش پیدا‌ کرده، علاوه بر تعداد کشته‌ها آمار مجروحین نیز نزولی بوده است.

وی افزود: متاسفانه تصادفات خسارتی امسال افزایش پیدا کرده که از نظر ما در مهندسی و مدیریت ترافیک با توجه به افزایش بیش از ۵۰ درصدی تقاضا قابل‌قبول تلقی می‌شود.

معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری‌قم ادامه داد: یکی از نکات عمده که می‌تواند در کاهش شدت تصادفات اثر زیادی بگذارد، حرکت مستمر گشت‌های راهور در سطح شبکه است، این نکته مهم ترین خواسته ما از پلیس راهور است که امیدواریم در دستور کار آنها قرار بگیرد.

وی در رابطه با راهنمای مسافرین خاطرنشان کرد: در راهنمایی زائرین و مسافرینی که به قم سفر می‌کنند قطعا از نظر تابلو‌های راهنمایی محدودیت‌های زیادی داریم و به این منظور به مسافرین عزیز تاکید می‌کنیم که برای تردد در سطح شهر قم از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنند، علاوه بر این ما از طریق خدمات مشاوره‌ای در صدد بهینه سازی هدایت کاربران در سطح شهر به سمت کاربری‌های پر جذب هستیم.

طبیبی در پایان با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای تامین پارکینگ خودرو گفت: هیچ مشکلی بابت پارکینگ نداریم و مکان‌های مناسبی برای پارک‌ خودروی مسافران در نظر گرفته‌ایم، در بعضی از ساعات تعدادی از پارکینگ‌ها ظرفیتشان پر می‌شود اما با توجه به تدابیری که در ماه‌های گذشته صورت گرفته شده هیچ‌جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول