اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

زندگی مسالمت‌آمیز ۲۷ قوم و مذهب کنار هم در گلستان/ ظرفیت خوب روستاها با خلاقیت و نوآوری زمینه جذب گردشگر خواهد شد

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: شاخص استان گلستان وجود وحدت و یکدلی بین ۲۷ قوم و مذهب گوناگون بوده که توانستند با وجود آداب و رسوم و فرهنگ متفاوت در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کنند.

زندگی مسالمت‌آمیز ۲۷ قوم و مذهب کنار هم در گلستان/ ظرفیت خوب روستاها با خلاقیت و نوآوری زمینه جذب گردشگر خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه امروز در دومین جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در روستای «سارجه کر» اظهار کرد: روستاهای استان گلستان به ویژه گنبدکاووس دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل خوبی بوده که دهیاران و شوراها با خلاقیت و نوآوری در این حوزه‌ها می‌توانند در توسعه گردشگری تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: شاخص استان گلستان وجود وحدت و یکدلی بین ۲۷ قوم و مذهب گوناگون بوده که توانستند با وجود آداب و رسوم و فرهنگ متفاوت در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: صنایع دستی مانند قالی‌بافی، چرم‌دوزی، زیورآلات سنتی در کنار ظرفیت‌های طبیعی مانند وجود مراتع و طبیعت سبز استان و گنبدکاووس همچنین برج آجری قابوس به عنوان برج جهانی و یک نماد شاخص در حوزه گردشگری در کنار هم می‌تواند در ارتقا و توسعه گردشگری موثر باشد.

وی ادامه داد: دهیاران و شوراها در کنار مسوولان با مشارکت مردم بتوانند در احیا فرهنگ و اقتصاد روستاها تلاش کرده و به منابع دولتی متکی نباشند.

دهرویه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته گفت: امسال شرایط بیماری به شکلی قابل کنترل شده و مردم توانستند شاهد برگزاری چنین جشنواره‌ها و برنامه‌های شاد در ایام نوروز باشند اما همگی ما باید توجه کنیم که این بیماری به طور کامل از بین نرفته و ضروری است در این برنامه ها پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

* مهمترین هدف برگزاری جشنواره‌ها معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف است
بخشدار مرکزی گنبدکاووس در این مراسم گفت: بخش مرکزی گنبدکاووس با جمعیت بالغ بر ۱۶۸ هزار نفر و با ۲۷ نقطه جمعیتی و در مجموع  ۱۶۵ روستا وسیع‌ترین بخش استان گلستان است.

خلیل آشورفارسیانی اظهار کرد: قرار گرفتن ۶۶ کیلومتر از دیوار دفاعی گرگان در بخش مرکزی و وجود تپه‌‌های باستانی  این بخش را نسبت به تمامی بخش‌های استان گلستان متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: معرفی اداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف و شناساندن ظرفیت‌های مختلف روستاها مهمترین هدف برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد است.

بخشداری مرکزی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دومین جشنواره فرهنگ و اقتصاد با ۱۴ غرفه، پنج آلاچیق و یک سیاه چادر به عنوان نماد قوم سیستان به مدت یک هفته در روستای گردشگری «سارجه کر» در کنار سد دایر است.

وی ادامه داد: بازی‌های بومی محلی، کجاوه عروس با شتر، موسیقی زنده اقوام مختلف، کشتی آلیش، مسابقه والیبال، پخت غذاهای سنتی اقوام مختلف و برنامه‌های فرهنگی هنری ورزشی گوناگون از جمله برنامه‌های این جشنواره خواهد بود‌.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول