اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استقبال گردشگران نوروزی از موزه تاریخ طبیعی ارومیه/ بازدید رایگان است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: در تعطیلات نوروزی تا ۷ فروردین ماه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی ارومیه بازدید کرده اند.

استقبال گردشگران نوروزی از موزه تاریخ طبیعی ارومیه/ بازدید رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست ارومیه مختار خانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی تا ۷ فروردین ماه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی ارومیه بازدید کرده اند.

وی افزود: موزه تاریخ طبیعی ارومیه از ۲ تا ۱۵ فروردین ماه برای بازدید عموم مردم و گردشگران دایر است.

خانی اظهار کرد: به مناسبت عید باستانی نوروز و به منظور ارج نهادن به مردم و گردشگران، موزه تاریخ طبیعی تا ۱۵ فروردین ماه از ساعت ۸ صبح لغایت ساعت ۲۰ به طور رایگان برای بازدید عموم دایر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: در طول بازدید کارشناسان محیط زیست، در صورت نیاز توضیحات لازم را برای بازدید کنندگان ارائه می‌کنند.

موزه تاریخ طبیعی ارومیه یکی از بزرگترین موزه‌های تاریخ طبیعی کشور بوده و انواع گونه‌های جانوری و گیاهی بومی استان برای استفاده‌های علمی و تحقیقاتی در معرض دید عموم قرار داده شده است.

به گزارش فارس، در موزه تاریخ طبیعی ارومیه انواع گونه‌های جانوری مانند خرس خاکستری، شیر ایرانی، گراز وحشی، گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، گرگ و انواع پستانداران، دوزیستان و خزندگان به نمایش گذاشته‌شده‌اند که اغلب آن‌ها جزء حیات‌وحش منطقه هستند و به همین دلیل موزه تاریخ طبیعی ارومیه از موزهای منحصربه‌فرد کشور محسوب می‌شود.

طبیعت آذربایجان غربی، تنوع جانوری و اقلیمی خود را در موزه ای پربار در فلکه آذربایجان، انتهای پارک ائللر باغی ارومیه به نمایش گذاشته که در سال ۱۳۹۱ شمسی تاسیس شده است.

این موزه دارای سالن های همایش، کتابخانه، نمایشگاه عکس و چهار سالن تخصصی نمایش تاکسیدرمی پستانداران، پرندگان، خزندگان، بندپایان و آکواریوم ماهی های خشک است.

انتهای خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول