اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تهدیدات ادعایی روسیه و چین در اولویت بودجه نظامی آمریکا

پنتاگون در سند بودجه خود بر لزوم تمرکز بر تهدیدات روسیه، چین، ایران و کره شمالی تأکید کرد.

تهدیدات ادعایی روسیه و چین در اولویت بودجه نظامی آمریکا

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سند بودجه سال مالی آمریکا، پنتاگون را قادر می‌سازد بر روی آنچه تهدیدات روسیه و چین قلمداد شده است تمرکز داشته باشد.

وبگاه وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بودجه سال مالی ۲۰۲۳ به وزارت دفاع اجازه می‌دهد قابلیت‌های خود را کسب، توسعه و مدرن‌سازی کند تا از آمادگی رزمی نیروها در تمام حوزه‌ها اطمینان یابد تا با چالش‌های فزاینده از سوی جمهوری خلق چین و تهدیدات حاد روسیه رویارویی کنند».

 در این بیانیه آمده ادعا شده است، در بودجه جدید آمریکا تلاش شده آمادگی مقابله و بازدارندگی در برابر«تهدیدات جدی برخاسته از روسیه و تهدیدات متناوب کره شمالی، ایران و سازمان‌های افراطی خشونت‌‌طلب» لحاظ شوند.

طبق این بیانیه، بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۲۳، ۷۷۳ میلیارد دلار خواهد بود که سی میلیارد دلار بیشتر از بودجه سال قبل بوده و پس از امضای آن توسط رئیس جمهور آمریکا باید از سوی کنگره تأیید شود. 

در این بین، ۳۴ میلیارد دلار از بودجه نظامی آمریکا صرف نوسازی و تجهیز تسلیحات اتمی و حامل‌های بمب‌های اتمی از جمله هواپیماهای جنگی و زیردریایی‌ها و سکوهای زمینی خواهد شد.

علاوه بر این، ۶.۱ میلیارد دلار برای طرح بازدارندگی در اقیانوس آرام در برابر چین از جمله گسترش تأسیسات نظامی در گوام اختصاص یافته و ۴.۲ و میلیارد دلار برای فرماندهی اروپا صرف خواهد شد که ۳۰۰ میلیون دلار آن به اوکراین ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول