اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ مشکلات مالی کمتری دارند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به رشد اعتبارات دانشگاه‌ها در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: دانشگاه‌ها در سال جاری مشکلات مالی کمتری خواهند داشت و افق روشنی نسبت به سال گذشته دارند.

دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ مشکلات مالی کمتری دارند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که با موضوع راهکارهای اجرایی کردن تحقق شعار سال و از سرگیری آموزش حضوری برگزار شد؛ با تأکید بر اصل حضوری بودن دانشگاه‌ها و اهتمام جدی مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها برای تحقق این مهم گفت: یکی از فرصت‌هایی که کرونا ایجاد کرد، خارج شدن آموزش از قید مکان بود. در آموزش حضوری نیز باید از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در زمان کرونا برای آموزش‌های الکترونیکی فراهم شد، استفاده شود و این بستر را همچنان زنده و پویا نگه داریم.

خطیبی با تأکید بر مزیت‌های آموزش حضوری و پرهیز از روش‌های پرهزینه قبلی اظهار داشت: استفاده از آموزش‌های الکترونیکی مبتنی بر فناوری‌های نو و فضای مجازی در برخی از زمینه‌ها ضروری است و علاوه بر بازدهی بیشتر در زمینه آموزش، هزینه‌های غیر ضروری دانشگاه‌ها نیز به واسطه این فناوری‌ها کاهش پیدا کرده و یا حذف می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص بیش از صد درصدی اعتبارات آموزش عالی در آخرین روزهای اسفند ۱۴۰۰ گفت: ما جبران معوقات بر جای مانده از سال‌های گذشته در زمینه حق التدریس و مانند آن را وظیفه خود می‌دانیم و برای تحقق آن همه مسئولین وزارت به جد پیگیری و تلاش کردند و در نهایت موفق شدیم بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات آموزش عالی را از سازمان برنامه و بودجه تخصیص بگیریم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی مازاد دانشگاه‌ها در سازمان برنامه و بودجه به صورت تخصیص نیافته مانده بود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این مقدار نیز تخصیص یافته و به حساب دانشگاه‌ها واریز شد.

وی اظهار داشت: در سال جاری اعتبارات خوبی برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری پیش‌بینی شده است که افق روشنی برای مجموعه آموزش عالی پیش‌بینی می‌شود و ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی به وجود آمده است.

خطیبی در پایان گفت: رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تلاش کنند اوراق خزانه‌ای که برای تکمیل زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به دانشگاه‌ها اختصاص یافته است را تا ۱۵ فروردین سال جاری نقد کنند و از آن محل مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول