اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش 43 درصدی جان‌باختگان تصادفات نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا روز نهم فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۲ نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش داشت.

کاهش 43 درصدی جان‌باختگان تصادفات نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا روز نهم فروردین ماه ۱۴۰۱، تعداد ۱۲ نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش داشت.

وی افزود: در همین مدت ۴۳۷ نفر نیز در تصادفات راه‌های درون‌شهری استان مجروح شدند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۳ درصدی مواجه بوده است.

محمدی گفت: این کاهش‌ها در حالی رخ داده که امسال با افزایش حجم تردد وسایل نقلیه در سطح معابر شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل که با محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا همراه بوده مواجه بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو از سوی رانندگان عنوان کرد و بیان کرد: بیشترین وسیله نقلیه درگیر در تصادفات فوتی خودروهای سواری با ۵۳ درصد، موتورسیکلت با ۳۳ درصد و وانت با ۱۴ درصد بود.

وی با بیان اینکه ۵ نفر از جان باختگان عابر پیاده بودند که ۲ نفر آن‌ها ۴ و ۶ سال سن داشتند و ۴ نفر از جان باختگان نیز راکبان موتورسوار بین ۱۵ تا ۲۷ سال بودند، ادامه داد: تمامی جان باختگان در تصادفات طی این ایام افراد بومی استان بودند و ۳۳ درصد از جان باختگان در صحنه و ۶۷ درصد نیز در بیمارستان جان باختند.

محمدی بر رعایت سرعت مطمئنه و توجه کامل رانندگان به جلو تأکید کرد و گفت: حادثه هیچ زمانی خبر نمی‌کند و رانندگان باید بدانند که یک لحظه برداشتن چشم خود از جلو و مشغول شدن با گوشی تلفن همراه چه خطرات جبران‌ناپذیری را برای آن‌ها رقم خواهد زد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول