اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رضایی: اقتصاد کشور به قیام همه جانبه نیازمند است/ اختیارات مناطق آزاد نیاز به بازنگری دارد

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بایستی ریل‌گذاری جدیدی برای اقتصاد ایران شکل بگیرد، گفت: اقتصاد کشور به قیام همه جانبه نیاز دارد تا رونق اقتصادی در کشور لمس شود.

رضایی: اقتصاد کشور به قیام همه جانبه نیازمند است/ اختیارات مناطق آزاد نیاز به بازنگری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، ظهر پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: دولت میراث‌دار انبوهی از مشکلات انباشته شده است ولی امیدواریم بتواند انتظارات را برآورده کند تا خدمتگزار ملت باشد.

وی افزود: برخی از مشکلات کشور به دست مردم و برخی به دست دولت رفع می‌شود، همانگونه که انقلاب و جنگ به دست مردم صورت گرفت نباید صندلی مردم با دولت عوض شود و همواره مردم باید کنار دولت باشند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور عنوان کرد: در این مسیر مردم و دولت باید در کنار هم بوده و آحاد مردم باید به عرصه‌های اقتصادی ورود کنند، هیچ راهی جز این برای بروف رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود ندارد.

وی افزود: ریل گذاری جدیدی باید برای اقتصاد ایران شکل گیرد، این ریل‌گذاری چون با کارهای روزمرگی زیادی مواجه است با معضل جدی روبرو شده، با یک دست باید موانع را رفع و با دست دیگر باید ریل گذاری کرد.

رضایی نظام اقتصادی کشور را بخشی توصیف کرد و گفت: چون حکمروای اقتصادی به صورت بخش بخش است نیاز به هماهنگی بین دستگاهی است ولی این هماهنگی در ایران دیده نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه دولت سیزدهم اقدامات مهم و اصولی را در قالب دو برنامه اقتصادی روزمره و کلان شروع کرده است، افزود: هرچند آثار این اقدامات در درازمدت نمایان خواهد شد اما برای سالم سازی و توسعه اقتصادی ضروری است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خواستار حکمروایی اقتصادی در کشور به خصوص در مناطق آزاد به صورت یکپارچه شد و عنوان کرد: مناطق آزاد باید فلسفه واقعی خود را پیدا کنند، این مناطق نیاز دارند فلسفه فعالیت‌ها و قوانین خود را پیدا کنند.

وی افزود: ماده ۶۵ باید در مناطق آزاد اجرایی شود زیرا مناطق آزاد نقش تاثیرگذاری در تکمیل رونق اقتصادی کشور دارند، این مناطق در صادرات محوری، واردات تکنولوژی و تامین مواد اولیه نقش محوری دارند.

رضایی بیان کرد: فعالیت‌های اقتصادی و اختیارات مناطق آزاد نیازمند بازنگری است در این راستا چند مصوبه مهم در این خصوص تایید شده و امیدواریم توسط هیات دولت تایید شود.

وی خبر از رفع مشکل ارزش افزوده در مناطق آزاد داد و افزود: این مساله در نشست سران پیگیری خواهد شد تا مشوقی برای فعالان اقتصادی در این مناطق ایجاد شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تفکیک اختیارات مناطق آزاد در دستور کار رئیس جمهور است که مصوبه آن در کارگروه اقتصادی دولت به تصویب خواهد رسید.

وی انتظار مردم از دولت را برداشتن گام‌های موثراقتصادی عنوان کرد و افزود: امروزه مشکل امنیت، سیاست و دفاع در کشور رفع شده و هیچ دشمنی جرات تعرض به ایران را ندارد و به اقتدار لازم دست یافتیم.

رضایی نقش کارآفرینان در رونق اقتصادی را پررنگ عنوان کرد و گفت: به لحاظ اقتصاد ما در ابتدای راه هستیم و کارآفرینان به عنوان سربازان اقتصاد باید کنار دولت باشند و قوی در راه تولید گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه کشور نیاز به قیام اقتصادی دارد و این مهم با پشتکار کارآفرینان و حمایت دولت صورت خواهد گرفت، افزود: این دولت کارآفرینان را به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی می‌داند و امیدواریم در این دولت شاهد تحول اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول