اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

محدودیت صدور روادید برای مقام‌های آمریکایی توسط چین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خبر داد که این کشور تصمیم گرفته تا برای برخی مقام‌های آمریکایی محدودیت صدور روادید در نظر بگیرد.

محدودیت صدور روادید برای مقام‌های آمریکایی توسط چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ وین بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گفت که چین تصمیم گرفته که محدودیت‌هایی را برای صدور روادید برای تعدادی از مقام‌های آمریکایی اعمال کند.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت: «در راستای حمایت از منافع مشروع شهروندان چینی، پکن تصمیم گرفته تا محدودیت‌های اداری برای مقام‌های آمریکایی که به انتشار دروغ درباره موضوع حقوق بشر در چین پرداخته و به منافع چین آسیب می‌رسانند اعمال کند».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هفته پیش اعلام کرده بود که آمریکا محدودیت‌هایی را برای صدور روادید برای مقام‌های چینی اعمال خواهد کرد که به ادعای آمریکا در سرکوب اقلیت‌های دینی و قومی چین نقش دارند.

در سالهای اخیر، تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ‌کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.

دولت آمریکا مدعی نقض حقوق بشر اقلیت اویغورها در استان سین‌کیانگ چین است؛ ادعایی که مقام‌های پکن به شدت آن را رد و به آمریکا توصیه کرده‌اند به جای گرفتن ژست انسان‌دوستانه، به سابقه جنایات خود در کشورهای مسلمان غرب آسیا رجوع کند. 

انتهای پیام/ .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول