اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

12 فروردین حرکت از انقلاب مردمى به سمت مردمى‌سازى ساختار حکومت است

امام جمعه ساوه گفت:12 فروردین و روز جمهورى اسلامى، حرکت از انقلاب مردمى 22 بهمن به سمت ساختارسازى مردمى و مردمى‌سازى ساختار حکومت است.

12 فروردین  حرکت از انقلاب مردمى به سمت مردمى‌سازى ساختار حکومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه‌‌، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه  اخلاق مداری را حاکم بر همه مسائل اجتماعی دانست و گفت: با اخلاق مداری و تربیت اجتماعی همه گرفتاری‌ها را میتوان حل کرد لذا باید به این موضوع اهتمام ویژه داشت.

وی افزود: اگر نکات اخلاقی و دستورات دینی مثل عدالت محوری، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، تقوای الهی، خوش خلقی و .... رعایت شود و از بداخلاقی‌ها مثل کم فروشی، بی عدالتی‌ها، بدخلقی‌ها، احتکار و ...  اجتناب شود ، جامعه، جامعه  انسانی و آرمانی خواهد شد و بنابراین توصیه دین به اخلاق مداری است.

خطیب نماز جمعه ساوه در ادامه با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری  اسلامی ایران گفت: 12 فروردین روز بزرگ، اما مظلوم و قدرناشناخته در میان مناسبت‌هاى انقلاب اسلامى است، شاید قرار گرفتن این روز در تعطیلات نوروز علت اصلى آن باشد و البته دلیل دیگر آن هم عدم فهم عمیق از اهمیت استقرار نظام جمهورى اسلامى است.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از مکتب پاک پیامبر (ص) دو وجه دارد که یک وجه، وجه سلبى و نفى طاغوت است که تجلى آن 22 بهمن 57 است و وجه دیگر ایجابى و استقرار نظام دینى است که مجلاى آن 12 فروردین 58 است.

امام جمعه ساوه افزود: 12 فروردین و روز جمهورى اسلامى، حرکت از انقلاب مردمى 22 بهمن به سمت ساختارسازى مردمى و مردمى‌سازى ساختار حکومت است.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: فرصت‌های فراوانی در این ماه در برابر ما و شماست و اگر از این فرصتها بتوانیم درست استفاده کنیم، یک ذخیره‌ی عظیم و بسیار ارزشمندی در اختیار ما خواهد بود.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: بعضی هستند که فرورفتگی آنها در کار مادیت و دنیای مادی به قدری است که آمدن و رفتن ماه رمضان را نمیفهمند اما جمع کثیری از مردم مسلمان وارد این میهمانی خواهیم شد، اما بهره‌ی ما از این میهمانی به یک اندازه نیست؛ بعضی‌ها بیشترین بهره را از این فرصت می‌برند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول