اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازار عیدانه دهدشت رهاتر از همیشه/وعده تنظیم بازارعملی نمی‌شود

چندگانگی قیمت‌ها در بازار کوچک دهدشت ضعف نظارت متولیان امر را به روشنی نشان می‌دهد.

بازار عیدانه دهدشت رهاتر از همیشه/وعده تنظیم بازارعملی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، همیشه قبل از نوروز متولیان و مسؤولان مرتبط با بازار به مردم وعده می‌دهند که بازار آرامی در پیش خواهیم داشت و اجازه کمبود کالای اساسی و گرانفروشی به سوداگران نمی‌دهیم.

اما گذر زمان آن هم در کمتر از 2 هفته شعاری بودن این وعده‌ها و بی‌خیالی نسبت به آرامش بازار را عملا ثابت کرد.

بازار دهدشت که عمدتا در مرکز شهر متمرکز بوده و به راحتی قابل رصد و کنترل است از همان شب اول عید به حال خود رها شد. سفره هفت سین در بازار با رشد ناباورانه قیمت روبرو شد و کاسبان با افزایش خودسرانه قیمت‌ها در حاشیه امن عدم نظارت به کار خود مشغول شدند.

گرانی اجناس و به ویژه کالای اساسی در سایه ضعف نظارت متولیان شرایط سختی برای مردم ایجاد و شیرینی نوروز را به کامشان تلخ کرد.اگر سال گذشته قیمت نجومی پسته این کالای لوکس را از سفره عید حذف کرد امسال بسیاری از مردم حتی توان خرید آجیل ساده نداشتند.

در رسته میوه‌فروشان چندگانگی قیمت‌ها در سطح شهر مشهود بود. واحدهای میوه و تره‌بار در چهارراه منتهی به خیابان شهید نورالدینی میوه درجه چندم را به قیمت درجه یک بازار روز به فروش می‌رسانند. این در حالی است که بارها در گزارش آماری دستگاه‌های نظارتی بازار از سرکشی و برخورد با این واحدها آمده اما نوع برخوردها بازدارنده نبوده است.

کیفیت پایین نان لواش نیز نارضایتی در بین شهروندان و مسافران داشت. علاوه بر کیفیت، بسته‌بندی غیر اصولی نان سلامت مردم را به خطر انداخته است.

یک خانم خانه‌دار در حالی که بسته لواش زنبوری در دست داشت با انتقاد از وضعیت نانوایی‌های سطح شهر گفت: برای تهیه نان تیری آرد نداریم و مجبور به استفاده از نان‌های بی‌کیفیت لواش هستیم.

مرد میانسالی که برای مهمانان نوروزی خود درخواست نان به تعداد بالا داشت با ابراز گلایه از کیفیت نان گفت: تعجب می‌کنم مگر در این شهر مسؤولی وجود ندارد ؟ آیا خودشان از همین نان‌ها استفاده می‌کنند و متوجه نیستند؟

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه در خصوص تنظیم بازار و متولیان نظارت بر بازار بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار توزیع و نظارت بر فروش کالای اساسی تنظیم بازار بر عهده جهاد کشاورزی است.

عین‌الله اخوان افزود:بر اساس توافقنامه سازمان بسیج مستضعفان و بسیج اصناف در شهرستان 15 بازرس افتخاری در کنار بازرسان بر بازار نظارت دارند.

به گفته این مسؤول کمبود نیروی بازرس برای نظارت بر بازار وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به اینکه تجربه نخست در مدیریت توزیع و نظارت بر بازار است، گفت: هرگز مدعی نیستیم که کار بدون اشکال انجام می‌شود در حال شکل‌دهی به زیرساخت‌ها برای این امر هستیم.

علی معتمدی‌پور افزود: در شهرستان‌های گرمسیری استان با توجه به هجوم مسافران احتمالا افزایش قیمت‌ مرغ بیشتر است.

وی با اشاره به روند نظارت بر بازار گفت: برای نظارت بر قیمت‌ها تیم‌هایی از بازرسان متشکل از بسیج اصناف، تعزیرات و همکاران جهاد فعالیت دارند.

 سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در نشست تنظیم بازار شهرستان‌های استان اظهار داشت: حدود ۵۰ تن میوه شب عید در شهرستان کهگیلویه توزیع و با متخلفان برخورد شد.

آنچه از بازار کوچک دهدشت آشکار است وضعیت بازار نسبت به گذشته با افزایش سرسام آور قیمت‌ها در همه صنوف مواجه بوده و گرانفروشی همچنان بر بازار تسلط دارد. انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی با ارائه راه حل‌های مناسب برای کنترل قیمت‌ها و برخورد قاطعانه با متخلفان وارد عمل شوند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول