اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بوی ماه مهر در بهار ۱۴۰۱/ مدارس از امروز حضوری شدند

بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش تمام مدارس و دانشگاه‌ها درب‌های خود را بر روی دانش‌آموزان و دانشجویان باز می‌کنند و معلمان استان کرمانشاه از امروز آماده حضور در کلاس‌ها هستند.

بوی ماه مهر در بهار ۱۴۰۱/ مدارس از امروز حضوری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش تمام مدارس و دانشگاه‌ها از امروز درب‌های خود را بر روی دانش‌آموزان و دانشجویان باز می‌کنند. بعد از حضور دو سال وقفه...

تا بوده بهار تحصیلی را همیشه در مهرماه شاهد بودیم، اما بهار تحصیلی ۱۴۰۱ در ۱۴ فروردین‌ماه اتفاق افتاد، امروز والدین کرمانشاهی، فرزندان خود را راهی مدرسه کردند صحنه‌های زیبایی در پیاده‌روها و خیابان‌ها دیده می‌شود، دانش‌آموزان دست در دست مادر، با لباس‌های فرم بعضی‌ها هم لباس‌های فرم سال گذشته را بر تن داشتند و برخی‌ها هم با لباس‌های تمیزی راهی مدرسه شدند.

دانش‌آموزان در حیاط مدرسه جمع شدند باری دیگر دیوارهای مدرسه شاهد شور و حال دانش‌آموزان بود، زنگ مدرسه ساعت ۷:۴۵ دقیقه به صدا در آمد، مدیر و ناظم و عوامل مدرسه بچه‌ها را به صف راهی کلاس‌ها کردند و مادرها هم راهی خانه و گفتند طبق روال گذشته ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه زنگ آخر زده خواهد شد.

والدین در صحبت کردن با هم از سختی آموزش مجازی می‌گفتند از شبکه شادی که کام آن‌ها را تلخ کرد تا کندی اینترنت و دیر آمدند پیام‌ها و قطع و وصل شدن‌ها...

به گفته مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، آماده‌سازی بازگشایی مدارس انجام شده و از امروز معلمان آماده حضور در کلاس‌ها هستند.

یزدان‌پناه به خبرنگار فارس، گفت: هم‌اکنون درصد قابل قبولی از معلمان و دانش‌آموزان استان برای حضور در کلاس درس واکسینه شده‌اند و براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، به هیچ عنوان گروه‌بندی کلاس‌ها وجود ندارد و همه دانش‌آموزان باید ۵ روز در هفته در مدرسه در مدرسه حضور داشته باشند. 

وی در خصوص نحوه آموزش در شهرهای قرمز به لحاظ وضعیت کرونا (پاوه و کنگاور)، ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا دانشگاه‌ها و مدارس حتی در شهرهای قرمز با اولویت آموزش حضوری است.

یزدان‌پناه افزود: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده، بازدیدهای از مدارس صورت گرفته جلسات توجیهی برگزار شده و مدارس از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش حضوری آماده است.

وی گفت: ادامه آموزش مجازی دانش‌آموزان را با افت تحصیلی مواجه می‌کند، تلاش می‌کنیم در زمان باقی مانده بخش از افت تحصیلی را جبران کنیم.

وی در پایان، گفت: طبق بازدیدهای صورت گرفته از صبح امروز عموم دانش‌آموزان راهی مدرسه شده و تا ظهر هم برنامه سرویس مدارس در اختیار والدین قرار خواهیم داد.

نظرسنجی آموزش‌ پرورشی‌ها از ۵۶ درصد مدارس کشور نشان می‌دهد، ۸۰.۵ درصد والدین با آموزش حضوری موافق هستند.

و اما در خصوص اضافه شدن یک ماه به مدت تحصیلی دانش‌آموزان؛ وزیر آموزش و پرورش گفته: اگر بخواهیم مدت تحصیلی دانش‌آموزان افزایش یابد باید مصوبه مجلس را بگیرم.

نوری در این رابطه، افزود: بحث افزایش سال تحصیلی در چند جای قانون آمده است یک بخش در قانون برنامه درسی ملی که یکی از زیرنظام‌های سند تحول بنیادی مصوب سال ۱۳۹۱ شورای عالی آموزش و پرورش است که زمان تحصیل را تعیین می‌کند، اما در سال ۱۳۷۶ قانون مجلس زمان کلی تحصیل دانش‌آموزان را تعیین کرده و اعلام کرده تا پایان اردیبهشت‌ماه و خردادماه امتحانات برگزار شود و قبل از آن قانون شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها و مناطق مصوب مجلس شورای اسلامی ۱۳۷۲ که در این قانون زمان آموزش را باز گذاشته از طریق مصوبه شورا، بنابراین برای اضافه شدن سال تحصیلی باید مصوبه مجلس را بگیریم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول