اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| درخواست معاون استاندار سمنان از دانشگاهیان: روی «فرونشست زمین» مطالعه کنید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اذعان به اثرات مخرب و غیرقابل‌جبران پدیده فرونشست زمین، از متخصصان دانشگاهی خواست تا برای انجام مطالعات دقیق و کارشناسی در این حوزه وارد میدان شوند.

فارس من| درخواست معاون استاندار سمنان از دانشگاهیان: روی «فرونشست زمین» مطالعه کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اوایل امسال بود که خبرنگار فارس در گزارشی با عنوان «زمین همچنان بیخ گوش ریل تهران- مشهد دهان باز می‌کند» به مسأله حیاتی کمبود آب در کویر مرکزی ایران، برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی و متعاقب آن، فرونشست‌های گسترده زمین در مناطق جنوبی سمنان پرداخت.

در این گزارش، اشاره شده بود که «زمین همچنان بیخ گوش مسیر ریلی پرتردد تهران- مشهد دهان باز می‌کند و وعده‌های سال‌های گذشته مدیران دولت روحانی هیچ‌یک تا امروز به فرجام مطلوبی نرسیده است»؛ مشروح گزارش را «اینجا» بخوانید.

حالا محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در واکنشی به موضوع مهم فرونشست زمین در مناطقی از استان سمنان گفته است: چاره‌ای نداریم جز آنکه در شرایط سخت اقلیمی موجود، از دانش روز استفاده و منابع آبی موجود را مدیریت کنیم.

وی گفت: آب به‌راحتی قابل تولید نیست و باید استفاده درست از منابع آبی و بهره‌مندی از دانش در مصرف را مدنظر قرار دهیم.
 


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: برای تأمین آب شرب روستاها باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم انجام شود و از بخش خصوصی جهت استفاده از ناوگان تانکر آب‌رسانی یاری گرفت.

حمیدی اضافه کرد: در بحث فرونشست زمین الزاماً باید مطالعات دقیق و کارشناسی صورت پذیرد تا بر این اساس تحلیل‌ها، اقدامات لازم به انجام رسد.‌

وی گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها در انجام امور کارشناسی، فنی و تخصصی در حوزه فرونشست زمین در استان سمنان استفاده شود.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین بسیار مخرب و غیرقابل‌جبران است، عنوان کرد: جهاد کشاورزی استان سمنان پیشنهادات خود را در راستای حمایت از کشاورزان به‌طور رسمی و مکتوب به ستاد مدیریت بحران ارائه دهد تا اقدامات لازم انجام شود.

شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز پیش‌تر با ثبت پویشی در سامانه «فارس من»، خواستار رسیدگی به مسأله کم‌آبی در سمنان و اثرات آن در آینده شده بودند؛ اینجا حمایت کنید.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول