اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

راه اندازی پردیس‌های بین الملل علم و فناوری در راستای تحقق شعار سال

مدیرکل دفتر پشتیبانی امورفناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی پردیس‌های علم و فناوری بین‌الملل در درون و خارج از کشور را در دستور کار این دفتر قرار داد.

راه اندازی پردیس‌های بین الملل علم و فناوری در راستای تحقق شعار سال

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر امیدرضایی‌فر مدیر کل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" و "سیاست های کلی علم و فناوری" ابلاغ شده توسط ایشان، بیان داشتند: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خط مشی‌های چندگانه‌ای را سرلوحه اقدامات پیش روی خود قرار داده که یکی از مهمترین آنها در راستای ارتقاء و اعتلای جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجعیت علمی و فناوری، راه اندازی پردیس‌های علم و فناوری بین‌الملل در درون و خارج از کشور می‌باشد.

ایشان افزودند: در شرایطی که پیشرفت‌ها و تحولات علمی و فناورانه به لحظه در حال نو شدن و تغییر هستند، بهره‌گیری از چرخه دانایی جهانی و ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، همراه با تحکیم استقلال کشور و جلوگیری از تحقق اهداف نظام سلطه بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت و در کنار آن موفقیت در تجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در بازارهای خارجی، ورود به این چرخه و به تبع آن بین‌المللی‌سازی فناوری و نوآوری را ضروری نموده است. در حال حاضر این خط مشی با ایجاد پردیس‌ها و پارک‌های علم و فناوری بین‌المللی، اتاق‌های مشترک تجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، اعطای فرصت‌های مطالعاتی فناورانه به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در حال عملیاتی شدن است.

به گفته مدیر کل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت عتف، دستورالعمل و آیین‌نامه‌های ایجاد پردیس‌ها و در گام بعدی پارک‌های علم و فناوری بین‌المللی در کشورمان متناسب با نیازها، در حال تدوین بوده که بر اساس آن دو الگوی اصلی مد نظر قرار گرفته است. در نمونه اول، به دنبال ایجاد یک پارک علم و فناوری بین‌المللی در کشورمان هستیم که پس از استقرار، اقدام به فراخوان از شرکت‌های مختلف بین‌المللی خواهیم نمود؛ در مدل دوم، راه اندازی پردیس‌های علم و فناوری بین‌المللی با مشارکت و راهبری پارک‌های علم و فناوری کشورمان و مراکز همتا در کشورهای همجوار و فرامنطقه‌ای صورت خواهد پذیرفت.

در این زمینه، مذاکرات مربوط به ایجاد پردیس‌های فناوری و نوآوری مشترک در کشورهای چین، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، روسیه، سوریه و عراق انجام و با استقبال روبرو شده است. همچنین احداث پارک علم و فناوری بین‌المللی در مراحل نهایی تاسیس قرار دارد که امیدوار هستیم با هماهنگی سایر وزارتخانه‌ها و بخش‌های مرتبط در راستای رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، شتاب در عملیاتی شدن برنامه‌های فوق صورت پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول