اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

الهیان: پیگیر مشکلات مسکن مهر پردیس هستیم/ اختصاص بودجه به طرح جوانی جمعیت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: از مشکلات این منطقه مطلع هستیم و وضعیت مسکن مهر را چندین بار با وزیر کشور، و مدیران ارشد شرکت عمران مطرح کرده و جلساتی داشتیم.

الهیان: پیگیر مشکلات مسکن مهر پردیس هستیم/ اختصاص بودجه به طرح جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان پردیس، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این ایام در مشهد و حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) سه روحانی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند این روحانیون به جرم خدمت رسانی و حرکت جهادی مورد سو قصد قرار گرفتند و این نشان میدهد دشمن چقدر از روحانیت هراس دارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس انقلابی امروز کارهای ریشه‌ای و بزرگی را انجام داده گفت: مجلس طرح‌های بزرگی را در دست داشته و قوانین مهمی را تصوب کرده اما طراحی دشمنان نظام این است که با دروغ افکنی در فضای مجازی و رسانه های مختلف مجلس انقلابی را تخریب و جریان انقلابی را ناکارآمد جلوه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس انقلابی از ابتدای شروع به کار طرح‌ها و قوانین بزرگ را به تصویب رسانده و نمایندگان با روحیه انقلابی و جهادی که دارند و با تلاش مدیران انقلابی چاره کار و گره گشای مشکلات مردم هستند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم به نقش تاریخی خود در تحولات منطقه و بین المللی عمل کنیم، تاکید کرد: در هشت سال دولت روحانی مسوولانی سر کار بودند که درد مردم را درک نمی‌کردند، زیرا از قشر مرفه بودند اما امروز مدیرانی سرکار هستند که از دل مردم بوده و در راه مردم قدم بر میدارند.

الهیان با اشاره به اقدامات مجلس انقلابی، تاکید کرد: مجلس انقلابی اقدام به تصویب طرح راهبردی لغو تحریم‌ها، تسهیل اخذ مجوز کسب و کار، طرح جهش تولید دانش بنیان قبل از مشخص شدن شعار سال و طرح جهانی جمعیت را برای آسایش خانواده ها و فرزند آوری که اجرای آن زمانبر می‌باشد تصویب کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امسال به بحث طرح جمعیت بودجه‌ای اختصاص یافت اما به تدریج این تسهیلات به خانواده‌ها اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، ابراز کرد: پیام ما به مردم فلسطین این است که مردم ایران همیشه در کنارتان هستند تا در باز پس‌گیری سرزمین ها اشغالی گام برداشته و در راه شهدا و حاج قاسم کنارتان خواهیم بود تا ریشکن کردن این غده سرطانی را شاهد باشیم.

الهیان با اشاره به مشکلات شهرستان پردیس، گفت: از مشکلات این منطقه مطلع هستیم و وضعیت مسکن مهر را چندین بار با وزیر کشور، و مدیران ارشد شرکت عمران مطرح کرده و جلساتی داشتیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی افزود: روندی که در مسکن مهر و در پنج سال اول دولت قبل شاهد بودیم توقف کامل بود اما در پایان دوره روند سریعتری برای ساخت مسکن مهر و فعالیت عمرانی پیدا کرد.

وی ادامه داد: طی صحبتی که با استاندار تهران داشتیم ایشان نیز بیان کردند که رئیس جمهور پیگیر مشکلات پردیس هستند و طی هفته آینده جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری خواهند داشت تا پیگیر مشکلات مسکن مهر و دیگر مشکلات پردیس باشند و هر کاری از مجلس در این خصوص بر بیایید انجام خواهیم داد.

الهیان با اشاره به کمبود نیروی انتظامی در شهرستان پردیس، بیان کرد: از نیروی انتظامی پیگیری میکنیم تا با تجهیز امکانات و نیرو این شهرستان را کمک کنند زیرا با کمبود نیرو و تجهیزات به نوعی دست بسته هستند و برای تامین امنیت بیشتر منطقه نیرو و تجهیزات بیشتری نیاز است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نبود مراکز درمانی در شهرستان پردیس را طی صحبتی که با دکتر زالی داشتیم، پیگیری خواهیم کرد تا این چند مرکز نیمه تمام راه اندازی شود.

وی ادامه داد: در خصوص نبود حمل و نقل ناوگان عمومی، مترو و خطوط اتوبوس رانی پردیس، مسوولان این شهرستان گزارش دقیقی را ارائه بدهند تا در مجلس پیگیری کنیم زیرا پردیس شهری خوابگاهی است و با حمل و نقل عمومی تردد برای ساکنین تسهیل خواهد شد.

الهیان اضافه کرد: کمبود مساجد، مراکز فرهنگی، آموزشی و غیره در بخش زیر ساختی پردیس پیگیری می‌شود اما باید خیرین را به میدان بیاوریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فاضلاب شهری منطقه آزار دهنده است و ما وعده بیهوده نداده و ادعایی نداریم که با حضورمان مشکلات حل میشود اما میگیوییم ما مشکلات را میدانیم و تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا به کم و حداقل برسند.

وی تصریح کرد: فعالان شهرستان و معتمدین باید به کمک بیایند و خیرین بخشی از مشکلات را حل با کمک مردم حل کنند.

الهیان افزود: این مطالب را امام جمعه به صورت کارشناسی و مکتوب تحویل مجلس دهند تا پیگیری دقیق داشته باشیم زیرا برخی مشکلات نیاز به بودجه ملی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دست خداوند در تحولات منطقه آشکار است زیرا شرایط ژئو پلوتیک و امنیتی منطقه و جهان در حال تغییر است و درس های عبرتی برای کشور‌هایی که دنبال آمریکا و صیهونیست بودند داشته است.

وی اضافه کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تحولات منطقه و جهان را پیگیری و طی نامه‌ای به دولت تذکر دادیم که در مباحث برجام خطوط قرمز مذاکرات رعایت و از این خطوط عبور نکنیم.

الهیان تصریح کرد: باید مذاکرات برای رفع تحریم باشد و مذاکره و برای مذاکره نباشد تا رفع تمام تحریم‌ها را شاهد باشیم و در این خصوص فردا جلسه‌ای با وزیر امور خارجه خواهیم داشت تا از آخرین اقدامات مطلع شویم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول