اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ایران با آینده تمدنی به یکی از قدرتمندترین بازیگران بین‌المللی تبدیل شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ولایت ائمه اطهار(ع) به ویژه امام زمان(عج) شیعه را دارای یک ایده و آرمان جهانی کرده است، گفت: انتظار ظهور و آینده تمدنی عامل اقتدار شیعه است و امروز ایران به واسطه این عامل اقتدار، به یکی از قدرت‌مندترین بازیگران در صحنه‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

ایران با آینده تمدنی به یکی از قدرتمندترین بازیگران بین‌المللی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز پیش از آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به تفسیر جزء ششم قرآن اظهار کرد: جزء ششم شامل سوره‌های نساء و مائده است و سوره مائده را می‌توان سوره ولایت نامید چراکه بسیاری از آیات ولایت در این سوره آمده است.

وی با اشاره به آیه نخست سوره مائده «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ أُحِلَّتْ لَکُمْ بَهیمَةُ الْأَنْعامِ إِلاَّ ما یُتْلی‏ عَلَیْکُمْ غَیْرَ مُحِلِّی الصَّیْدِ وَ أَنْتُمْ حُرُمٌ إِنَّ اللَّهَ یَحْکُمُ ما یُریدُ» عنوان کرد: خداوند متعال در این آیه به مؤمنان دستور می‌دهد که نسبت به عهد و پیمان خود با خداوند متعال و خلق، وفادار باشید؛ مقصود از این عهد و پیمان پیمان‌های ده‌گانه‌ای است که پیامبر اسلام(ص) با مردم در خصوص امیرالمؤمنین(ع) مطرح کردند و همه امت‌ها باید نسبت به آن پایبند باشند.

مدرس تفسیر قرآن کریم با اشاره به آیه 55 سوره مائده «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ» مطرح کرد: حاتم بخشی امیرالمؤمنین(ع) در هنگام نماز، در این آیه مورد اشاره قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیه سه سوره مبارک مائده گفت: از جمله عوامل اقتدار امت اسلامی این آیه است که مربوط به روز شریف غدیر و منصوب شدن امیرالمؤمنین به ولایت و خلافت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز ولایت در جای خودش قرار گرفته و دشمنان را مأیوس کرده است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار امت ولایت مداری است که موجب یاس دشمن می‌شود و همراهی مردم با ولایت موجب می‌شود که دشمنان از آسیب رساندن به ولایت مایوس شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در نهج ‌البلاغه محوریت امام را به مثالی تطبیق می‌دهند و می‌گویند محور امام در جامعه همانند سنگ آسیاب است که اگر نباشد آسیاب هیچگاه کار نخواهد کرد.

ابوالقاسم دولابی مطرح کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز می‌فرمایند امامت همانند کشتی نوح است که اگر کسی در آن کشتی سوار شود در امان خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امام لنگر زمین و آسمان است، تصریح کرد: به میزانی ولایت و امامت مهم است که در آیه 67 سوره مائده خداوند متعال عدم ابلاغ امامت را به معنای ترک کامل رسالت دانسته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با توجه به اینکه امام قطب عالم و محور آرامش زمین است اگر هر جامعه‌ای خود را به امام نزدیک کند در آرامش خواهد بود.

وی با بیان اینکه ولایت ائمه اطهار(ع) به ویژه امام زمان(عج) شیعه را دارای یک ایده و آرمان جهانی کرده است، گفت: انتظار ظهور و آینده تمدنی عامل اقتدار شیعه شده است و امروز ایران اسلامی به واسطه این عامل اقتدار، به یکی از قدرت‌مندترین بازیگران در صحنه‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

ابوالقاسم دولابی محبت قلبی نسبت به امام را از نشانه‌های ولایت‌مداری دانست و عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند ایمان شما کامل نمی‌شود مگر اینکه من و اهل‌بیتم را دوست بدارید.

وی اظهار کرد: همه امت باید دلداده امام زمان(عج) باشند و بیان فضائل و ویژگی‌های حضرت در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و هنرمندان نیز برای معرفی ایشان تمام تلاش خود را بکار گیرند.

ابوالقاسم دولابی از نشانه‌های ولایت‌مداری را تبعیت محض در تمام امور از امام دانست و عنوان کرد: تبعیت از امام معصوم در اقتدار جامعه ایمانی بسیار مؤثر است و روشن است که امروز یکی از مهم‌ترین عوامل اقتدار اسلامی پیروی از ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به واسطه ولایت به قدرت دست پیدا کرده است، گفت: امیدواریم با عمل به دستورات ولایت بتوانیم قدردان این نعمت الهی باشیم.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول